Gå til innhold
  • Bli medlem

Neoprenehansker til padling


nilsj

Anbefalte innlegg

Merker at jeg av og til blir veldig kald på hendene når vi padler. Finnes det noen gode neoprenehansker som beskytter mot vann og vind? Hva anbefaler dere? Er også på jakt etter noen gode neoprenesko med god såle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnes jo et utall av ulike padlehansker, votter og padlesko.

Bare å dra til en padlebutikk å prøve...

Umulig å si om det som er bra for meg er bra for deg, men jeg bruker nå artistic sko og hansker om vintern og det fungerer utmerket.

Dog er nok skoa litt for tynne til vinterkaldt vann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NSR har noen utmerkede padlesko. Koster litt, men jeg synes de er verdt de kronene det koster. At de har skikkelig såle er et "must", samt at de går opp under knærne.

Jeg bruker også Arctic padlehansker, men jeg har ikke vært fornøyd med kvaliteten på disse. for øvrig så jeg disse padlehanskene, som jeg betalte 248 for på en padlebutikk, for 89,- på en Europris lignende butikk som vi har her.

Egentlig er gode ullvotter det aller beste å padle i synes nå jeg. På sommeren bruker jeg av og til noen gamle fleece hansker om det er litt kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke enig i at padleskoene må være høye for å være brukbare...

Husk at skoene skal passe med padleklærne man skal ha på.

Er enig i at artistic hanskene ikke har voldsomt bra kvalitet og at det sikkert finnes mye bedre. Dog har dem fungert tilfredsstillende for meg i vinter som var.

Problemet med ullvotter er grepet på åra... Skal du padle rett frem i på flatt vann så er det ikke noe problem, men skal du padle i sjø og kanskje også bruke åra for å styre båten så er jeg avhengig av et svært godt grep rundt åra. Det klarer jeg ikke med ullvotter selv om dem er aldri så mye tova.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.