Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellturer i Skottland- Treger info/tips


Chola

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg trenger tips/info om kombinert foto/fjell/kyst turer i skottland.

Jeg har ingen peiling om skottland. Men det går ann å prøve

Har ca. 10 til 14 dager til rådighet

Hva vil dere anbefale? Sykkel tur eller vandring? Med sykkel, er jeg mer bevegelig og kan se mer av landet.

Er det trygg å sykkla i Scottland?

Trenger tips/info fra de som har peiling om dette

Mvh

Chola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ben Nevis opp normalveien er en lett fottur. Mye bedre å gå opp normalveien til Vannet Lochan Mealchen, så ned i dalen mot mountain Rescue post (husker ikke navnet). Så går du opp på toppen midt imot Ben Nevis - Carn Beag Dearg, videre til Carn Dearg Meadhonach, Carn Mor Dearg og opp til Ben Nevis via Carn Mor Dearg Arrete. Mye lengre tur en normalveien, men du så mye finere og mindre folk. Så går du normalveien ned.

Greit å være obs på at været i Skottland skifter utrolig fort, mange som har gått seg vill på Ben Nevis og havnet i Five Finger Gully...

Ellers så vil jeg anbefale Isle of Sky og Lochals (fastlandet på andre siden av sundet) på det varmeste. på Skye har du Cuillin Ridge, det eneste virkelige fjellområde i Storbritania ifølge Munro. Mange fie topper med både klatring og utsatt klyving. På fastlandsiden Lochals så har du Five Sisters of Kintail, eggvandring som beggynner i Glenshiel.

Jeg kom meg rundt i SkottLand ved å haike og spørre lokalbefolkning om å bli kjørt der det var lite traffik - utrolig hjelpsomme og gjestfrie :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Lurer på om disse tura er beregnet til dagsturer eller flerdagsturer? Hva er vanskelighets graden for turer som dere anbefaler? Jeg er normal trent og kneet mitt liker ikke hard underlag.Når det gjelder sykkling har jeg tenkt å sykle ca. 4-6 timer og resten til små turer.

Er det noen som har erfaringer med sykling i Skottland? Ellers prøver å finne en som heter "Trodd" som bor i Skottland og har litt peiling om sykkling. Fant navnet hans på forumet. (søkte etter skottland"). Er det noen som kjenner til denne karen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.