Gå til innhold
  • Bli medlem

Picasa bilderedigeringsprogram


fuglehunden

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvordan man komprimerer bilder?

Og hvordan man kan redigere å lagre ett bilde uten å ødelegge originalen?

Jeg trykker på lagresom og endrer filnavn, men alikevel så endrer det orginale bilde seg. Trykker jeg på lagre så endrer det seg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du lagrer bildet i Picasa og senere tar det opp igjen kan du angre deg og gå tilbake til originalen. Dersom du f.eks. har beskjært bildet ligger jo knappen "Angre Beskjær" på skrivebordet. Trykker du på den kommer du tilbake til originalbildet. Sånn er det med alle funksjonsknappene..

Når det gjelder komprimering av bildet har ikke jeg funnet den funksjonen i Picasa. Det gjør jeg i bildeprogrammet som er en del av Windows XP som jeg bruker på min maskin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen som har link til den gamle typen picasa da?

Den jeg brukte før ver veldig enkel å bruke og jeg fikk komprimert bildene i Picasa.

Nå har jeg Picasa2 og der klarer jeg ikke å få komprimert bildene :) ...

Veldig irriterende :roll: ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobe PhotoShop koster flesk. Synes jeg så det kosta 5 - 6000kr på nettet?

Er det mulig å kopiere dette programmet?

Se etter Photoshop Elements! Den koster ca 500,- og gjør (nesten) like bra jobb som storebror. Følger ofte med digitalkamera, scanner, etc. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snodigt, eg får valget om kor store eg vil ha bildene f.eks 800x600. så finne ein plass eg vil lagre dei

Det er picasa2 du har?

Vil du beskrive hvordan du gjør det? Jeg prøvde det du sa tidligere, men jeg fikk bare opp, velge piksler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje sikker hva du meine. men skrik i fra. Så får me se. Muligt det er noen andre som er bedre å lære fra seg

1. velge mappe/bilder du vil komprimere

2. eksporter til mappe

3. velg størrelsen på bildene, endre størrelsen til. Visst du vil ha store bildr men kun kvaliteten du vil ha dårligere(at den tar mindre plass) Kan du trykke bruk oprinnelig størrelse. Og heller stille på bildekvalitet.

4. velge plassen du vil sende dei til. Eg pleie å legge dei på skrivebordet. Sånn eg ikkje blander dei med orginalfilene. Så slette eg dei etterpå, etter eg har f.eks. sendt bilder over på dette forumet.

5. ok

Visst det er mailen du tenke på, når du sende skrytebilder til kamerater. kan du gå på verktøy,alternativer, epost. Der velge du e-post programmet ditt. Så velge du kor store bildene dine ska vere i mailen. Eg har valgt 1024(pixler) breie. som blir litt mindre enn bredden til dei fleste som bruke 19"skjerm med grei oppløsning på skjermen

post-1414-133474478073_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.