Gå til innhold
  • Bli medlem

Overduk (løs) til telting?


segrov

Anbefalte innlegg

Hei. Noen der ute som vet hvor man kan få fatt i en tynn overduk som kan spennes over teltleiren? Som en ekstra beskyttelse mot regn m.m. Vet ikke helt om det kalles overduk (bl.a brukt mye av Lars Monsen, har jeg sett)... Eller er det rett og slett en gapahuk-duk? Se bildet.

Mvh Andreas

post-3064-133474477539_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan også anbefale Hillebergtarpen.... Brukte den som shelter kombinert med Hillebergs Bivanorak i Jotunheimen i slutten av Juni, og må si at det fungerte utmerket.... Tok bare med soveposen inni Bivanoraken 8)

Kommer i utgangspunktet med 8 lange barduner... Har selv kjøpt 8 bardunfester til, slik at jeg har 16(!) festepunkter.... Bør holde for de fleste forhold :P

TH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter meg til Jarle her. Fatter ikke hvorfor man skal behøve å bruke penger på noe slikt, når man får kjøpt presenninger i alle størrelser, farger og fasonger til en brøkdel av prisen. 8) Med litt gaffateip rundt bardunfestene og noe så enkelt som et tre og noe buskas, har man et finfint overnattingssted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange minus med presenning da. Den lager en skikkeligstygg lyd i litt vind, den er forholdsvis tung og tar vesentlig større plass enn f.eks en nylonduk. Men prisen er jo hyggelig som regel.

Edit: Hvis jeg skulle kjøpt meg en duk ville jeg kontaktet Jutul AS i valdres. Han syr i den størrelsen du vil ha. Skikkelig kvalitet bruker det å være også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.