Gå til innhold
  • Bli medlem

Slangebrennere: Oppbevaring når utstyret ikke er i bruk


Molok

Anbefalte innlegg

Dette er vel neppe noe problem for de fleste her - som jo sikkert bruker primusen hver dag til å lage mat hjemme når man mot formodning ikke sover ute i det fri...

Men jeg har en Omnifuel brenner - og lurer på om det er spesielle hensyn å ta når jeg legger vekk utstyret for noen uker/måneder. Kan pumpa være skrudd i en flaske med drivstoff (miljøbensin) ? Være skrudd inn i en tom flaske? bør jeg ta den ut, skru den fra hverandre og finpusse alt sammen og deretter legge skiva i en boks vaselin?

Ich habe keine anung! Og det stod ikke noe om dette i manualen som jeg kan huske.

Helt kjekt om utstyret kan stå med pumpa i en fylt flaske - så er alt klart på kort varsel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har selv en novabrenner (den til trangiaen) og den renses jo enkelt med en magnet som føres frem og tilbake og leder rensenåla gjennom der den skal...Gjøres det etter bruk og før bruk tror jeg ikke det er meningen at man skal måtte ta noen flere forhåndsregler (annet selvfølgelig, enn å la restdrivstoffet brenne ut så systemet tømmer seg før den pakkes sammen).

I og med at jeg oppbevarer min brenner inni stormkjøkkenet sammenpakket er det uinteressant ifht å ha flaske stående på. Men jeg er ganske sikker på at man i teorien skal kunne det. Den skal jo være tett ved bruk i teorien... Det fordrer derimot at du har hundre prosent tillit til alle pakninger og produsenter osv osv. Noe jeg definitivt ikke har i så stor grad at jeg risikerer å fylle sekken min med bensin for å spare to sekunder ved montering...Det kan være litt kjedelig å ha en lettanntennelig sekk og ditto klær når man sitter og fyrer på vidda...:-)

Jeg vil med andre ord ikke anbefale å la brennstofflaske henge på ved hjemfart og utfart for å spare litt tid!

th

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også MSR Whisperlite og i manualen står det at den trygt kan oppbevares med pumpen i flasken. Man skal bare slippe ut trykket først. Tror også det står at den kan fraktes slik men da må man selvfølgelig være veldig forsiktig med hvordan den pakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.