Gå til innhold
  • Bli medlem

Hardangervidda: Fiske vest for sjøen Mår i Tinn kommune


BJV

Anbefalte innlegg

Annonse

Info om dette området er ikke lett å skaffe. Det hører ikke inn under noen av fjellstyrene som selger fiskekort på Hardangervidda såvidt jeg kan se. Har en følelse av at mange av disse vannene er private og eid av "Mr Notodden" (husker ikke hva han heter...). Hvis du ringer de som driver turisthytta på Mogen eller Mårbu så får du nok endelig svar! Hvis ikke noen andre på forumet her har noe bedre svar da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder til endel der oppe. Fiskekort fås kjøpt nede ved parkeringen(Synken) 100 kr døgnet eller 500 kr for ukeskort + 25 kr døgnet for parkering :?

I Reksjåen er det mye fin fisk å få. Grysle er for dem som liker 2-400 grammere :)

Skal sjøl på en ukestur på Sletteid kommende uke. Men hvis ikke været blir bedre, er ikke forhåpningene alt for høye. Østre er vel det vannet som er lettest å få fangst i. Men det blir å jage rundt alle vanna fra morgen til kveld, å fisk er å få overalt :D

(Hvis jeg fikk til opplastningen av bildet, så viser det en brunørret på 1,5 kg tatt i nordre reksjå for ett par år siden :D )

84748.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei, dette var fin fisk. Har vært noen ganger i området, men har ikke fått de helt store fiskene, de på over kiloet. Er det noen som har noen tips om hvor de står. Fisker stort sett bare med flue. Er det noen som har prøvd i sundet mellom nordre og søndre sletteidvann? Eller noen av tjerna mellom Sletteid og Viuvatnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel nordre-østre du mener,, der hvo den hytta ligger? har ikke fått de store der. Har liggi mellom 3-600g.(de jeg har fått) Men du kan jo prøve deg oppe på steintjønnane og viuvass. Der vet jeg det er tatt stor fisk på både sluk-spinner å flue(tør/våt) 8) Var forøverig ikke serlig bett der oppe sist uke. Kaldt å dårlig vær. Men fikk nå hvertfall lurt opp en på 900 g. + ettpar 1/2 kiloser. Satser på en tur opp igjen om ett par uker, hvis været blir varmere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.