Gå til innhold
  • Bli medlem

Ull / Polyester


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Lurer litt på hva folk mener om dette spørsmålet. Noen regner jeg med sverger til ull. Noen blander litt. Og så veit jeg mange syns ull klør for mye. Så spørsmålet mitt er hva dere bruker og hvorfor! :wink:

Man bruker også forskjellige ting til forskjellige tempraturer og aktiviteter. I tillegg kommer det litt an på hva man har ytterst på kroppen, eller det laget som er over selve isolasjons-laget.

Selv syns jeg ull er best. Men jeg pleier som regel ha et syntetisk lag i tillegg. Men tenker litt nå på om dette laget kanskje minsker litt på ullas varmeevne. Med tanke på at jeg har det syntetiske laget (Brynje netting, merkalon) inntil kroppen, og ulla (ullfrotte) over. Uansett er det en kombinasjon som fungerer utrolig bra for meg. Over undertøyet har jeg som regel fleece, deretter skalljakke.

Nysgjerrig-Per!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lurer litt på hva folk mener om dette spørsmålet. Noen regner jeg med sverger til ull. Noen blander litt. Og så veit jeg mange syns ull klør for mye. Så spørsmålet mitt er hva dere bruker og hvorfor! :roll:

Bruker kun ull (mot hud), syntetiske stoffer lukter så inni h... i kombinasjon med svette (meg det er noe gale med??). Ellers tørker ull suverent på kroppen. Kløing merkes bare de første minuttene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av dem som (dessverre) ikke tåler ull direkte på huden. Så lukt eller ei, jeg må ha et syntestisk eller bommullslag under ulltrøya.

Jeg pleier å kombinere syntetisk innerst og ull ovenpå der. Litt etter temperatur kommer det et fleecelag i tillegg (på kalde vinterdager).

Om somren går jeg gjerne med samme kombinasjon på kaldere dager, mens jeg også tar syntestisk eller vanlig tsjorte innerst og et robust, slitesterk bommullsskjorte over den når det er varmere.

Jeg svetter ikke så voldsomt, men liker å ha noe tett inntil kroppen, så jeg har gjerne en liten ermeløs syntetisk trøye underst uansett (alstå også under det innerste syntetikklaget).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.