Gå til innhold
  • Bli medlem

multifuel eller bare gass?


Anbefalte innlegg

jeg skal kjøpe en multifuel- eller en gass-brenner, men vet ikke hvem av de jeg skal kjøpe. jeg er ute etter en som vil vare i noen år, slik at jeg kan bruke den i minst 3 år. jeg kommer mest sannsynlig ikke til å bruke den så mye om vinteren. er rett og slett ute etter en brenner som ikke tar så stor plass. jeg vurderer å kjøpe Gravity EasyFuel.

post-2995-13347447489_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som du sikkert har sett, er jeg ikke glad i slangebrennere.

Skulle jeg sett på en slik, hadde jeg valgt den nye Coleman, for bensin og gass.

Fordeler: Lett i vekt, og gassboksstativ, slik at gassboksen står opp/ned.

Ulempe: Jeg har aldri prøvd den, og jeg tror du må bruke Coleman sine brennstofflasker, grunnet gjenger.

Gassgjengene er standard.

Til gass, er JetBoil et meget bra alternativ.

Lett og fortvint, og suverent til vannkoking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

jeg har forgjengeren til Gravity, tror den het Himalaya et eller annet, og den funker bra. Fordi den har slange står den lavt, og stødig. På litt kalde dager går det også an å varme gassen litt i hendene mens du koker, eller om du er ute og oppflamming ikke er veldig nøye kan du til og med snu litt på den.

Jeg har kjøpt det nye settet til Primus. Eta Power er vel navnet om jeg ikke husker feil. Ganske fornøyd med det, og det koker vann fortere enn JetBoil samtidig som det står stødig og kan brukes med andre kjeler enn det som følger med. Litt dyrere, men du får da med kjele og annet stæsj. Sjekk på www.primus.se

H.

Du kan se min anmeldelse her: https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldTid=9007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

jeg har forgjengeren til Gravity, tror den het Himalaya et eller annet, og den funker bra. Fordi den har slange står den lavt, og stødig. På litt kalde dager går det også an å varme gassen litt i hendene mens du koker, eller om du er ute og oppflamming ikke er veldig nøye kan du til og med snu litt på den.

Jeg har kjøpt det nye settet til Primus. Eta Power er vel navnet om jeg ikke husker feil. Ganske fornøyd med det, og det koker vann fortere enn JetBoil samtidig som det står stødig og kan brukes med andre kjeler enn det som følger med. Litt dyrere, men du får da med kjele og annet stæsj. Sjekk på www.primus.se

H.

Du kan se min anmeldelse her: https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldTid=9007

den ser og høres fin ut. lurer på om jeg ikke skal kjøpe den i stede. sparer jo en del plass på gassen.

jk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den ser og høres fin ut. lurer på om jeg ikke skal kjøpe den i stede. sparer jo en del plass på gassen.

jk.

Om du har en litt stor kjele og stekepanne fra før sparer du kanskje litt på plassen, om ikke tar settet større plass enn feks himalaya-brenneren som du får nedi en kjele på litt over literen. Og du skal gå lenge (mer en ei uke) før du sparer veldig mye plass på gassen.

Men settet er helt supert så du blir nok fornøyd selvom du ikke får bedre plass. Og du sparer jo penger på gass siden forbruket er lavere... :)

Jeg fikk mitt på xxl til 799,- Finner det ikke i nettbutikken deres lenger, men det kan vel hende de ble utsolgt og ikke har fått inn igjen.

H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min menig er det bortkastet å kjøpe en gass brenner. :)

Kjøp noe lite og nett som går på bensin.

De få gangene jeg har prøvd omnifuel'en min på gass angrer jeg bittert.

Gassboksene gir seg veldig fort når det nærmer seg null pungtet.

De får jo kjøleskap efekten også når du brenner av de(Blir kalde av seg selv)

Men skal du bare være ute når det er 20+ så er gass enkelt og greit. Skru på og tenn på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.