Gå til innhold
  • Bli medlem

Nordsida av Glittertind...++


fantomet

Anbefalte innlegg

Hei!

Eg og ein venn har tenkt oss til Jotunheimen 9.-15. juli. Har sett oss ut ruta som går opp nordsida av Glittertind.

Nokon her som har klatra denne, og kan gi oss nokre råd/tips? Høyrt noko om at slutten kan vere kjip??

Me tenkte også få med oss nokre traverser-Svellnosbreen rundt og smørstabbtindtraversen. Nokon som har erfaringar med desse?`

Nokon som kjenner til snøforholda i desse traktene pr.d.d.?

Mvh

ASA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for svar:) Da er den booka:)

Men er veldig nysgjerrig på å klatre Nordsida av Glittertind. Kunne gjerne tenkt meg å høyrt noko frå nokon som har klatra den. Høyrer den er veldig lang, med ein solid anmarsj...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg syns Norveggen på Glitterind var en fin tur. Lett klatring på tidvis litt løs stein, men i et utrolig flott "miljø". Da jeg gikk den, for noen år tilbake, var ikke toppskavlen noe problem. Det var bare snakk om et par meter loddrett snø helt på slutten. Har hørt om folk som har måttet grave seg gjennom skavlen, og vi hadde med spade for sikkerhetsskyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.