Jump to content

Hvem har hund og hvilken rase?

Tiri
 Share

Recommended Posts

Da har jeg fått hjem "Nicki", min norsk buhund-tispe :)

gallery_13572_322_8340.jpg

Bare 10 uker gammel ennå, så ingen store fjelltur-planer for i år, men vi har allerede hatt en teltnatt på Valdresflya sammen under kjøreturen hjem fra å ha hentet henne.

For en flott hund! Vokste opp med buhund selv. Gode hunder i grunn :)

• 4 weeks later...

Schæfere :) Fantastiske hunder og jeg kommer nok aldri til å ha en annen rase. Skulle det vært en annen rase hadde jeg nok gått for malamute pga pelsen og styrken, men ene Schæfer-hannen vi har som er langhåret fungerer fint i 20 minus og sover rett på snøen uten å fryse :) Samboeren min har tidligere hatt malamute og var malamute-frelst helt til vi fikk Schæfer - nå er det Schæfer som kun også står i hode på ham ;)

Lojale, arbeidsjern uten like, vokter, smart og verdens beste familiehund! :)

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jeg har en fantastisk boxergutt på 5 år :) Nitro er veldig glad i lange turer, agility og spor :) Jeg valgte boxer fordi jeg synes de er utrolig morsomme og de har så stor personlighet, en klovn som er snill med alt og alle. Så er de også store og robuste nok til å kunne brukes til både trening og tur :)

post-15213-0-79949300-1408807540_thumb.j

post-15213-0-76614000-1408807689_thumb.j

• 1 month later...

Her er min lykkepille, en lagotto på fire år.

Fra hans første vinterferie, rundt fem mndr. Det var da jeg skjønte at lagotto i utstillingsklipp og et liv utendørs ikke er forenlig. Og fra en helt vanlig tur i skogen. Han har fremdeles ikke forstått hvorfor han må rett i dusjen etter hver eneste skogstur...

post-14478-0-69206200-1413716459_thumb.j

post-14478-0-31445100-1413716474_thumb.j