Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor får man kjøpt ny teltstang?


Marcus

Anbefalte innlegg

Jeg har et tunneltelt fra High Mount hvor den ene stanga har blitt splintret, slik at det oppstår en slags knekk når teltet settes opp. Er det noen som kjenner til steder man kan få kjøpt ny stang? Har vært innom flere sportsbutikker og spurt, uten hell foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ett telt av dette merket der teltstengene spjæret. Stengene i dette teltet har vedig dårlig kvalitet og en dårlig måte å feste stengene i hver ende med huller en skal tre stangen i. (hvis dette er likt på ditt telt da)?

Jeg prøvde også å finne nye stenger, uten hell. vurderte å kjøpe noen stenger ifra hilleberg eller helsport, men fant ut at teltet var så tungt og av en slik kvalitet at jeg byttet hele teltet.

Hvis du ikke trenger noe lettere telt eller no så hadde jeg sett etter aluminiums stenger ifra en kjent produsent som nevnt over. Har de ikke lengden kjøpt en som er litt lenger og kapp de til med baufil.

Videre ville jeg laget en slags kopp og festet der stengene stopper i hver ende, dette er enklere å bruke.

Bytt ut alle med en gang, hvis det er samme glassfiber stenger som på mitt telt er det bare et tidspm før de ryker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et tunneltelt fra High Mount hvor den ene stanga har blitt splintret, slik at det oppstår en slags knekk når teltet settes opp. Er det noen som kjenner til steder man kan få kjøpt ny stang? Har vært innom flere sportsbutikker og spurt, uten hell foreløpig.

I bjørkeskogen selger de billige teltstenger. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ett telt av dette merket der teltstengene spjæret. Stengene i dette teltet har vedig dårlig kvalitet og en dårlig måte å feste stengene i hver ende med huller en skal tre stangen i. (hvis dette er likt på ditt telt da)?

Ja, det er akkurat slik mitt telt fungerer også. Kunne vært greit med et nytt og lettere telt, men inntil jeg får råd får det bli et mer provisorisk opplegg.

Takk for tipset, skal prøve dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.