Gå til innhold
  • Bli medlem

Lars monsens pakkliste


robertri

Anbefalte innlegg

Annonse
  • 3 måneder senere...
  • 5 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Har stor sans for Monsen. Har alle bøkene og DVDene, men hans pakklister er litt for spenstige etter min smak (og fysikk, sikkert).

Nei, jeg prøver etter beste evne og begrense meg og har som regel mellom 10 og 15 kg med meg, men så er jeg ikke borte i et år eller slikt i slengen.

Dessverre, kanskje. Jeg brukte mange år på å lære meg at det er underveis eller straks etter hjemkomst en skal skrive pakkliste, så en bitteliten notisblokk og blyant er gull verdt i tursammenheng. Like viktig som å notere seg hva som bør være med er det å huske hva en slett ikke hadde bruk for (unntatt slikt som førstehjelp og slikt). Nå er det 35 år siden jeg og kamerater dro til fjells alene for første gang, men fremdeles er jeg ikke ferdig med å finpusse pakklister og slikt. Heldigvis. Håper jeg aldri kommer i mål heller, for det er en viktig del av friluftslivet, synes jeg.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 år senere...

He he...
Børge Ousland kan du laste ned, men dette er for lette sommer turer.
Skjønt den gir jo inspirasjon videre.
http://www.o-fagspatruljen.no/images/stories/friluftsliv/nyttig_informasjon/ousland/sommerpakkeliste/pakkeliste_sommer.pdf

Sitat

Børge Ousland er vel utvilsomt en av de nordmenn i moderne tid med mest og best erfaring innen friluftsliv.
Her kan du laste ned pakkelisten Børge bruker viss han skal på en lett sommertur.
Det presiseres at dette ikke er listen han bruker på sine pol-ekspedisjoner!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.nrk.no/livsstil/lars-mat-monsen-1.3303808

Sitat

Knekkebrød, sjokolade, ris og salt.
Større er ikke matutvalget i sekken til Lars Monsen når han legger ut på en måneds tur på Nordkalotten.

Frokosten består som regel av knekkebrød og formiddagsmaten av sjokolade.
Og middagene er salta ris, men utvides med fisk hvis han har vært heldig med stanga.

Det høres skrint og ensidig ut for alle som er vant til overfylte matskap og handlevogner, men Monsen blir ikke lei.
I hvert fall ikke dersom han får kokt fisk i tillegg til den faste dagsrasjonen med 100 gram ris.
Og slik må det nesten være siden han skal bære alt han han trenger for flere uker.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.