Gå til innhold
  • Bli medlem

Basecamp Trekker 2


gjøk

Anbefalte innlegg

Søkte litt etter gamle trådar om temaet, men fant ikkje så mykje interesangt.

Lurar litt på dette teltet til 650 kr hjå Sport og Fiske.

Dei har også Norefjell 3 til rundt 500 kr.

http://www.sportogfiske.no/subcategory/8141/8142.html

Er det nokon som har erfaringer og råd rundt desse telta.

Bruken vil vel hovedsaklig vera turar i oppholdsvær både i høgfjellet og lenger nede, både med sykkel og til fots, oftast ikkje så på meir enn to til tre overnattingar.

Trenger absolutt ikkje noko profftelt og vil ha prisen så låg som mogleg.

Om det er andre telt i denne kategorien som er å anbefale så berre sleng ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norefjell kan være et greit telt, men styr unna basecamp trekker 2. En kamerat har det og det tåler ikke vind, og du kan heller ikke slå det opp stramt. Lite er det og, ikke plass til to personer. Tviler og på at det holder regnet ute.

EDIT: Jeg trodde det var Nordmarka det stod, så da mener jeg styr unna begge teltene og følg tipset til Rino HL nedenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke til dette telt-merket du refererer til, men ville vel lagt til et par hundrelapper og kjøpt meg et Helsport Nordmarka 2-telt hos XXL. Det koster 999 kroner, og burde være fullgodt til ditt bruk. Vil tro kvaliteten på Helsport-telt er flere hakk bedre enn Basecamp sine.

I tillegg har jeg hatt et Nordmarka 3-telt og benyttet dette flere ganger over og under tregrensa, og det uten problemer av noe slag. Har dog ikke vært utsatt for skikkelig møkkavær, så aner ikke hvordan Nordmarka-teltet ville reagert/taklet storm og kraftig regnvær over tid.

Nordmarka-serien er spesiallaget for XXL-kjeden og har tilnærmet fullgod Helsport-kvalitet. Eneste forskjell på Nordmarka-serien kontra Helsports ordinære teltutvalg, er at Nordmarka-teltene ikke har ripstop-duk og at stengene ikke er forbøyde.

Fikk opplyst dette da jeg kontaktet Helsport om hva som var ulikhetene på Nordmarka-teltene og de ordinære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for raske svar, eg følger råda dekans og avskriver då desse telta.

Helsport Nordmarka vert vel då offeret, men fekk idag katalog ifrå Intersport der Mckinley enduro ultralight verka flott. Under 1 kg og prisen på 1300kr. Er det nokon som har lyst å slakte dette teltet og eller er det nokon som vil sei noko anna om det så er det berre å gaule ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan.. jeg har sett på de fleste telta i den klassen du tenker på, det viste seg at i dem aller fleste tilfellene, man kan vel like gjerne si i alle tilfellene får du hva du betaler for. jeg kar kjøpt et basecamp skarven 2 selv. kom seg på 1299 kr. men da jeg pakket ut teltet viste det seg å være på ca 2/3 av størelsen det skulle være. aner ikke åssen dem måla hadde havnet på pakken, dog duken og alle sømmer var av meget bra kvalitet. Og jeg fikk testa det en natt i høljeregn, fungerte fint. lett å sette opp og bra kvalitet. jeg pakket ut et ultralight 1 fra mckinley.... selfølgerlig var det lett.. men stoff,sømmer og tekniske detaljer synes jeg ikke er i nærheten av samme kvalitet som skarven .. det er også enkel duk med bare 2500 mm vannsøyle. sikkert fint til sommerdager på fjellet helt uten regn og vind. :? men som sagt. mitt skarven er 1,7 kg tyngre.. det er mat for 2 uker på fjellet.. får jeg slenge på et ønske om litt info/erfaringer angående mckinley northlight 2, da det virker som et mere romslig telt for sommerbruk. ps, ikke ta mine vurderinger for alvorlig det er bare mine meninger.

MVH Jo Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valget vart mckinley Enduro, kanskje litt impulskjøp men fekk det til under 1000 kr.

Satt det opp i hagen og etter mi meining var det praktisk og greitt, både posen det var pakka i og resten av teltet.

Støtter moparking sine bemerkningar om duk og saumer. Dette virka litt i spinklaste laget.

Likte godt teltåpninga. Fint å berre trekke for myggnettinga og sovna til ei vid utsikt som openberar seg uansett om du ligg på rygg eller mage.

Alt i alt er eg godt fornøyd med kjøpet basert på fyrsteinntrykk. Det var dette eg var ute etter. Eit lett og lite telt til impulsturar og andre turar med godt vær der ein like godt kunne sove utan telt, då det er desse type teltturar det vert på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisan.. flotte greier at du ble fornøyd.. det blir sikkert et supert telt. hadde vert flått om du skrev en liten bemerkning etter du har testet det i dem rette omgivelsene, skader ikke å høre erfaringer fra folk. :twisted: jeg kommer sansynelig til å handle et mckinley northlight 2 i morgen. er litt misfornøyd med skarven to angående størelsen, sia bikja skal væere med en del i sommer :mrgreen:

Mvh Jo Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.