Gå til innhold
  • Bli medlem

Primus Powercook


Anbefalte innlegg

Nå var jeg møkk lei av å drasse på tungt stormkjøkken med gassbrenner, og bestemte meg for å kjøpe ny gassbrenner.

Etter litt undersøkelse falt valget på primus powercook. Det er en utgående modell så jeg fikk den billig. Den har utfellbare kjelestøtter

og gir 4000 W. Bli og fornøyd rigget jeg til herligheten på veranden for å teste. Den fungerte fint den - De første minuttene.

Da jeg skulle regulere varmen fikk jeg gratis barbering på hånda. Brenneren ble testet uten kjele og vindskjerm. jeg ble overrasket over hvor mye av varmen som slo ned. Og der står jo gassbeholderen. Men kjele på vil vel varmen slå ennå mer ned. Noen som

har samme erfaring. og hvor mye tåler gassboksene?.

I ettertid angrer jeg litt på kjøpet. Når trenger man egentlig 4000w. Det resulterer jo bare i svidd mat og vrengte aluminiumskjeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 uker senere...

Når du bruker av en gassboks blir den kald. Spesielt med så stort forbruk som du har der. (bare kjenn på boksen under bruk - selv med vindskjermen på). Men man skal selvsagt ha sirkulasjon - som med all annen fyring.

Jeg har ikke erfaring med den typen din, men med Powerrocket som kanskje er på 3,3kw eller noe slikt. På generell basis har man sjelden behov for så mye effekt, og for min egen del har all den ekstra effekten det utslaget at man slurver med vindskjermingen i stedet og bruker mer gass :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.