Gå til innhold
  • Bli medlem

Har du nytet godværet i helga? Vært på tur?


Sisher

Anbefalte innlegg

Jeg for min del overnattet i telt i marka alene med hunden for første gang!

Prøvde meg med stormkjøkkenet, kokte kaffi (med en skvett baileys oppi). Laga et lite bål, nok til å grille et par pølser. Satt å nøt stillheten og roen, alldeles nydelig.

Hadde igrunn trodd det skulle bli litt skummelt, men det fantes ikke. Selv ikke da det ble mørkt og masse ukjente lyder for en bymadam som meg.

Nei, dette var herlig, og skal gjentas så fort som mulig :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ska sei, du imponerer du :)

Vi tok turen til Brekko, å campa der. Har ingen erfaring med sekk på rygg, og hunden er også ny med dette med kløv. Så da ble selve gåturen ikke så lang denne gang. Men opplevelsen var fin :P

Jeg kjente sekken godt i skuldre/nakke, er dette vanlig eller gjorde jeg noe feil der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro på sykkeltur på fredag da det bøtteregnet, sammen med 11 andre jenter. Det ble en våt fornøyelse. Heldigvis sovet vi innendørs. Tilbake neste dag ble det fint og jeg ble med på en ekstra fisketur på vei hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ska sei, du imponerer du :)

Vi tok turen til Brekko, å campa der. Har ingen erfaring med sekk på rygg, og hunden er også ny med dette med kløv. Så da ble selve gåturen ikke så lang denne gang. Men opplevelsen var fin :P

Jeg kjente sekken godt i skuldre/nakke, er dette vanlig eller gjorde jeg noe feil der?

Mulig at du har stilt inn sekken feil - eller at den kanskje er for stor/ for liten. Husk også å pakke tyngst nederst, inntil ryggen. Jeg ville ha tatt sekken med meg til en sportsbutikk ( f.eks. Hetland i sandnes ) og høre hva de sier.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente sekken godt i skuldre/nakke, er dette vanlig eller gjorde jeg noe feil der?

Kanskje du ikke brukte hoftebeltet nok? Ca to tredjedeler av vekta ska ligge på hoftene, resten på skuldrene. Hvis ikke det blir gjort riktig eller sekken er for stor/for liten så får du fort vondt i skuldre og nakke. Viktig å finne ut av det ellers kan det bli et stort problem en gang i framtiden.

Jeg hadde forresten også en flott helg ute i marka. Første overnatting under åpen himmel for hunden min. Deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde óg en fin tur i helga; tok turistferja inn til flørli lørdag, trappene opp i en fei (unnagjort på 1time15min) og fortsatte innover forbi flørlivatna og endte opp ved blåfjellenden hvor jeg overnattet på den helt nye hytta. der var det en dugnadsgjeng som holdt på med nye toaletter, hadde fått fløyet alt material opp med helikopter fredagen tror jeg....

fremdeles en god del snø (våt), og relativt godt med vann i elvene, ble våt et par ganger :)

søndagen spankulerte jeg rolig nedover mot hunnedalen, i strålende vær.... hadde mange raster og la meg til og tok en blund til og med... fantastisk tur :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ta meg en tur på en butikk å sjekke sekken ja, ikke noe gøy hvis en ellers flott tur vil bli ødelagt av vonde skuldre.

Har tenkt på en tur innover lysefjorden, ta ferjen fra Lauvik, hoppe av på eks Bratteli, gå til Bakken gård og videre til Songesand og ta ferjen tilbake til Lauvik.

Noen som har gått denne "ruta" og hvordan vil den være for den 4-beinte kompisen min?

Hvordan virker det ellers med ferja fra Lauvik, hopper på å kjøper billett der og da? Får man ha med hund? Noen som vet hvor titt den går i sesongen?

En annen ting....bruker dere spray eller annet motmiddel mot knott/mygg???

Ha en flott dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag tok vi turen til Ulladalen hvor vi tok oss opp til Napungen (1014m). Ingen varme og svært vindfullt, men nesten snøfritt.

Søndag fortsatte vi til Skaulen området for sjekke hvordan snøforholdene var. Fortsatt snø over 1000 meter, men med et par uker med slik varme bør det bli fritt fram for 12-1300 meters toppene. Bildet er fra Svartevassknuten (925m).

post-575-133474469842_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tok styrkeprøven lørdagen , scana steel arangerte på jørpeland. 7 topper på ein dag. Kan sei eg svetta litt, og knærna verket, men du verden for ein utsikt. Ska prøve å få inn noen bilder seinere. Søndag var eg på båttur heile dagen, var oppe på selungen fyr og karmøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte jobbe både lørdag og søndag og var innstillt på å droppe turen jeg hadde planlagt i helga. Men heldigvis ombbestemte jeg meg søndag morgen og gjorde klar sekken så jeg kunne ta t-banen opp til Frognerseteren etter jobb, rundt fire-fem på ettermiddagen. Gikk til Kobberhaughytta hvor jeg tok en kaffepause ved vannet, rusla opp til toppene og fant ut at det er helt riktig som noen skriver her, at man *må* opp til toppene når man først er innom Kobberhaugen. Fantastisk utsikt nordover. Gikk videre forbi Bjørnholt og til Gåslungen og sør mot Øyungen hvor jeg akkurat rakk fram i tide til å lage middag og drikke kaffe i solnedgangen før jeg tusla ned og rakk siste buss fra Skar med fem minutters margin etter 20 km og litt over 2000 høydemeter :wink: Var litt hardt på knærne med utgåtte fjellstøvler, men det gjorde godt likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ta meg en tur på en butikk å sjekke sekken ja, ikke noe gøy hvis en ellers flott tur vil bli ødelagt av vonde skuldre.

Har tenkt på en tur innover lysefjorden, ta ferjen fra Lauvik, hoppe av på eks Bratteli, gå til Bakken gård og videre til Songesand og ta ferjen tilbake til Lauvik.

Noen som har gått denne "ruta" og hvordan vil den være for den 4-beinte kompisen min?

Hvordan virker det ellers med ferja fra Lauvik, hopper på å kjøper billett der og da? Får man ha med hund? Noen som vet hvor titt den går i sesongen?

En annen ting....bruker dere spray eller annet motmiddel mot knott/mygg???

Ha en flott dag :wink:

Det er ei steinur fra Bakken til Songesand, men tror nok helt sikkert at hunden fikser det:) Du bruker cirka to timer fra Bakken gård til kaien på Songesand. Jeg var med å innrede både Bakken og Songedalshytta. Veldig primitivt på Bakken Gård, men koselig. skikkelig "på landet" pS: Det er geiter utenfor hytta på Bakken! Masse! Vi lagde overnattingsplasser på en gammel låve.

- mobtlf til ferja er: 98241536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Songedalhytta er sterkt angrepet av mus :lol: alle madrassen låg i fine hauger på gulvet. men det va jo totri måneder si. Så eg vett ikkje om dei har flytta ut av hytta :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det neste gang ska eg tipse dere rogalendinger 8) kjekk tur. Eller dere kan ta den selv. rimeligt greit å finne fram. Me var 3 stk som tok den som rolig tur, brukte 7timer. " andre eg kjenne er rimeligt grei form, gjekk fort og klarte den på 5t 10 min.

post-1414-13347446999_thumb.jpg

post-1414-133474470001_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sko bare fullføres innen klokkå 19 på kvelden. Så folk gjekk vell for turen. Kosta 100kr, visst du ikkje er med i bedriftlaget t scana. Så fekk du t-skjorte og ein sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Blir det neste gang ska eg tipse dere rogalendinger :) kjekk tur. Eller dere kan ta den selv. rimeligt greit å finne fram. Me var 3 stk som tok den som rolig tur, brukte 7timer. " andre eg kjenne er rimeligt grei form, gjekk fort og klarte den på 5t 10 min.

Hvordan fikk du til det kartet " 2 " ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.