Gå til innhold
  • Bli medlem

Sluktips.


Marius B

Anbefalte innlegg

Annonse

Kinetic har noen "hybridsluker" som jeg har fanget en del sjøørret med i år. Da tenker jeg spesielt på den blanke utgaven. Sluken har en en lokkende gange i vannet, både under rask og saktere innsveiving, samt at denne blanke utgaven utmerker seg i forhold til andre farger av samme variant. Har funket bra til sjøørret som sagt, anbefaler at den gies en sjanse på laksen også.

Skitt fiske :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Marius!!! Har fisket i Lærdalselva i 20 år og har også fisket mange laks på stamfiske i Fortunselva også i Indre Sogn på 90- tallet. Favorittsluken her var Sølvkroken Storruggen(28g og 40g). Kobber med rød og svart dekor. En sikker vinner!!! Satt jeg på denne sluken, min fiskelykke og min gode tro på det jeg gjorde, var det sikker suksess!!! Skitt fiske sesongen 2007!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Chivato!! Nei, jeg er ikke fra Indre Sogn, men opprinnelig fra den fantastiske byen Drammen!!! Gikk på DH i Sogndal og studerte akvakultur der. Jobbet etterpå som dr.leder på Hydro sitt fiskeanlegg i Fortunselva og Årdal JFF´s fiskeanlegg ved Hjellefossen i Utla. Dette var før jeg fikk dilla på topper!!! ;) Noen turer ble det på Sognefjellet...med settefisk på ryggen..Fisket den gang mye...veldig mye!! Bodde i Gaupne fra 1990 til 1994...så litt kjent der borte er jeg. Skulle ønske jeg hadde Jotunheimen så nærme nå... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Skal man fiske laks med sluk, er det bare to sluker som gjelder: Kleppesluken (dyr som fy) og møresilda 27 g. Sikre vinnere beggge to! Selv kommer jeg fra en gård rett ved Mandalselva, og det går vel neppe en dag gjennom sessongen uten at disse fanger fisk her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.