Gå til innhold
  • Bli medlem

2 sekunderstelt fra Quechua


svas

Anbefalte innlegg

Er det noe som har prøvd 2 sekundersteltene fra Quechua. Ifølge dem selv skal de kunne slåes opp på 2 sekunder og pakkes sammen på 15 sekunder. I tillegg skal de være vanntette! Hva med et slikt til én (2,4 kg) eller to (2,9 kg) personer på fjellet.

Tekniske data om ett av teltene her: http://seconds.quechua.com/EN/pdf/prod1.pdf

Hva veier vanligvis telt til én og to personer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om de hadde brukt stenger med mer spring kunne det kommet opp på 1 sekund i stedet for 2 sekund. Da kunne jeg brukt det ene sekundet til å fiske en ørret, tenne bål og kanskje lese en bok, mens kaffen kokes. Jeg venter til de kommer med en sekunders varianten. :roll::wink:

Mulig teltet er bra, men ikke reklamer med sekunder til meg - jeg har det ikke travelt på fjellet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig teltet er bra, men ikke reklamer med sekunder til meg - jeg har det ikke travelt på fjellet :D

Men er ikke det bra da? Når det blåser, regner, er kaldt eller varmt er det greit å bruke så lite tid som mulig på å få teltet opp. Bedre å få opp dette teltet med én gang enn og måtte bruke 10 min på et vanlig telt, eller 30 minutter om det uler om ørene...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen det blåser for mye for å sette opp mitt Hilleberg Nammatj GT, har jeg i alle fall ikke lyst til å være på fjellet med det "2 sekunders teltet".

Men på en flott vårdag i kajakk, kunne vel noe slikt vært interessant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd en liknende variant, men dette var "bare" noe reklame materiell fra Levi's og kan trygt si at dette teltet ikke duger i fjellet. Var knapt med plugger og selv om det tok 2sekund å "sette det opp" så tok det søren meg uhorvelig lang tid å bøye driten tilbake slik at det passet i posten sin. At posen er en kjempesvær sirkel som du ikke kan pakke på noe veti vis hjelper heller ikke på.

Dette er nok et typisk "lat amerikaner" produkt og bare skal brukes i le av en stor bil på camping plass.

Med forbehold om at "orginalen" er veldig forskjellig fra dette reklameteltet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert fint å ha på Roskilde, slik at du bare kan flippe sammen teltet og løpe avgårde til et nytt sted med ett naboene begynner å virre fulle rundt med lommekniver og fyrstikker.. :lol: Men på fjellet har man ikke slikt hastverk. Er ikke akkurat imponert over vekt i fht plass, heller. Er altfor kort for meg i hvertfall.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.