Gå til innhold
  • Bli medlem

God hagle


Kongle

Anbefalte innlegg

Hei er 17 år og tok jegerprøven i vår :shock: . Har tenkt til å drive med småviltjakt etter rype og skogsfugl. Skal skaffe meg en billig "førstegangs" hagle. Så på Baikal ij hørtes ut som en god "sliter". Har ikke akkurat det største budsjettet å ta( :roll: )av slik at hagla kan max koste 5000 kr. Lurer på om det er flere av dere som har erfaring med denne hagla eller Baikal eller ande gode billige hagler generelt.......

Fint om noen vil hjelpe en kommende jeger.

Takk :idea:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jeg har ei Star hagle til 3000 kr. Helt ok hagle, jeg ville ikke legge i mere penger da jeg kjøpte mi da jeg ikke

var sikker på om rypejakt var noe får meg.

Hør på en våpenbutikk så er jeg sikker på at de fleste sier at i en Star så får du mye får pengene :shock: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikkert mulig å finne brukte hagler som passer deg, av en mer finslepen kvalitet enn star. men det gjelder å ha litt is i magen, og finne ei hagle som passer deg!

mi første hagle var ei lånt lanber baron, som eg traff veldig godt med... den nye suhlen krever litt tilvenning... ironisk nok skjøt eg ei røy i høst, men lanber baron lånt av en kompis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikkert mulig å finne brukte hagler som passer deg, av en mer finslepen kvalitet enn star. men det gjelder å ha litt is i magen, og finne ei hagle som passer deg!

mi første hagle var ei lånt lanber baron, som eg traff veldig godt med... den nye suhlen krever litt tilvenning... ironisk nok skjøt eg ei røy i høst, men lanber baron lånt av en kompis...

Sønnen min på 14 bruker en Lamber :) .

Men Star er da en helt ok førstegangs børse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Star og føl deg trygg! Den er kanskje litt tyngre og har ikke like pen finish som våpen fra andre merker, men kvaliteten er ypperlig! Det er et robust våpen som tåler bruk under ekstreme forhold! Det viktige er at du finner ei hagle som passer til deg og at du lærer deg å bruke den.

Skitt jakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig at hagla passer akkurat deg. Det spiller ingen rolle hvilket merke det er. Uansett hvor dyr hagla er så er den vanskelig å skyte med hvis den ikke passer.

Det er best med trestokk, da kan du endre den sånn du vil. Er det syntetisk så kjøp ei med justeringer. Det skal finnes ei ny pumpehagle med syntetisk stokk og justering både på vridning, høyder og kolbelengde. (hurtig justering) Jeg mener prisen var ca 2600kr, men jeg husker ikke merket. Skal prøve å finne den igjen.

Det er de som kjøper hagler til 70.000kr og oppover, men hva hjelper det når den ikke passer!!?! Det er ikke prisen det kommer ann på. Det er kinnet, skulder og øynene dine som er avgjørende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.