Gå til innhold
  • Bli medlem

Dunpose til sommerbruk


Anbefalte innlegg

Annonse
  • 2 uker senere...
Har du kjøpt soveposen i Praha?

Den syntes meget rimelig, er det så lave priser der? Hva er norsk pris?

Ja, min kompis Knutis skulle dit, og da fikk jeg ham til å kjøpe med den posen til meg til den prisen. Vet ikke hva prisen er nå. Usikker på norsk pris, men koster nok fort vekk det dobbelte. Ta kontakt med Kårvatn Fjellutstyr i Todalen, han selger Sir Joseph i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ajungilak Goose Bay... mye varme og lite vekt.

Eller så kan jeg anbefale TNF poser med Polarguard Delta. Det er ikke dun, men kunstfiber som er nesten like lett. Samtidig har det kunstfiberens slitestyrke og tåler fukt bedre enn dun.

Men dun er jo diggest da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den mest geniale dunposen jeg har funnet så langt er Marmot Helium.

Den er riktig nok varmere enn du er på jakt etter (-9), men husk at dun har et mye bredere temperaturregister enn fiber. Jeg planlegger en slik selv til både norsk sommer- og vinter bruk, mener det skal funke.

Den veier kun 800 gram. Fantastisk pose, men den koster jo endel, da...

Jeg kjenner dunposer, har 3 stykker fra før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den mest geniale dunposen jeg har funnet så langt er Marmot Helium.

Jeg fikk en kompis til å ta med en Marmot Hydrogen (lillebroren til Helium, komf.temp. -1) til meg fra USA. Prisen ble ca. 1600,-. Testet posen for første gang i helgen som var. Min første dunpose, men så digg som den var kan jeg ikke tenke meg at det blir den siste. Den veier 650 gram med pose!!!

Tror villedende pris i Norge er ca 4800,- så billig er den jo ikke...

H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har selv Marmot Helium EQ (-9 comf) og synes at den er fantastisk.... Kommer dog til å kjøpe meg en dedikert sommerpose i løpet av de neste to ukene... Var på tur i natt, og lå med posen som dyne - ble altfor varmt... Har blinket meg ut en Marmot Atom (+5) dunpose... Denne pakkes ned til en mellomstor håndball og veier drøye 600g. Da Intersport skal ha 4000.- for denne får jeg dama til å plukke den opp i Tyskland for ca. litt over halvparten av prisen. :wink:

Kan ikke uttale meg om Sir Joseph, men synes ihvertfall at dunposene fra Marmot er..... orgasmiske :roll:

TH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haakon:

I natt var det vel ca. +8 vil jeg tro... For varmt til å ligge rett nedi Heliumen. Den går som sagt ned til -9, med ekstremtemp. til ca. -26. Dette virker til å være reelle tall, noe som også underbygges av at den har blitt testet av et upartisk testpanel hvis jeg husker riktig.

Har brukt den i vinter/tidlig vår i telt til ca. -5 og hadde overhodet ingen problemer. Kjøper du den med EQ-ytterstoff sikrer du deg også mot duggproblematikk/lett regn... Har ikke hatt slike problemer med denne i det hele tatt... I tillegg komprimeres den størrelsen på et brød, og veier rett i overkant av 900g... Deilig, deilig!

Kjøp den dog fra utlandet... Prisen i Norge ligger på ca. 4800.... Dama plukket opp min i Tyskland for 3200.-

Mvh.

TH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Leik: kjenner du (eller andre) til netbutikker i Tjekkiet der forhandler Sir Joseph (og som handler inden for EU)????

Mener å huske at butikken (kjeden) het Hudy sport (eller noe som ligner), men tror det har vært noen endringer siden den gang. Går evt an å se på Sir joseph/ Rakonjac sine hjemmesider og se under forhandlere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.