Gå til innhold
  • Bli medlem

Beast Master


Kongle

Anbefalte innlegg

Hei!Skal kjøpe ny fiske stang nå. Dette vil for meg være en "slukstang". Er det noen som har gode erfaringer med Beast Master 3-15 g, 8 fot? Har sett litt på den og lurte på om noen av dere vet noe om den.......Alle råd vil være til god hjelp :) Fisker etter feit ørret i skogen og på fjellet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har Beast Master BX - 9 fot, 3-15 gram og er veldig godt fornøyd. Nå er BM kommet i ny utgave, dvs. AX, som er slankere, sterkere og lettere! Jeg har ikke doktorgraden på slukstenger, men du kommer ikke til å bli misfornøyd om du velger en av disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Srx (Ron)

Har en sånn. Er absolutt å anbefale.

Kaster vibrax 0 rimelig langt med denne.

Stanga er litt sær med at det ikke nytter "å brekke" til, men at du må spenne opp stanga.

Dette fører til at du hiver så å si alle slukvekter langt, bare de ikke er for tunge.

Har ikke fått testa stanga på skikkelig storfisk ennå, men er så langt umåtelig fornøyd.

Har hadd min i 3-4 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.har kjøpt den nye beast master stanga som kom i år.9 fot 3-15 grams .Dette er ei heilt konge stang.Den tåler en god del juling(og ja fikk testa det på siste tuen min forrige helg da jeg tryna nå inni h.... ned ei skråning med storsekken og meg opp stanga),og man kaster som sagt langt med den.Er forresten beast master Lars Monsen anbefaler på det varmeste,og som han selv sier så er han ikke i det minste i tvil om å dra en slik stang med seg i den villeste villmarka.Det sier jo litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BeastMaster:-) Digger det navnet og stanga lever absolutt opp til det også! Samboeren min har ei BeastMaster-stang. Er ikke sikker på hvilken modell det er, men tipper det er en 5-25 grs slukvekt eller noe i den duren. Man kan jo nesten knytte knute på den uten at den knekker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi er litt inne på temaet her, er det noen som har noen erfaringer med SpeedMasteren? Har den selv, men ikke fått så mye tid til å teste den ut ennå, men sålangt virker den hærlig å kaste med, og om den tåler litt til tross for vekta er den jo fin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har speedmaster 10-40g. 10".. Har brukt den en sesong, og er veldig fornøyd med den. Veldig lett og fin stang :) Har også en beastmaster stc 20-50 g. Kan velge om du vil bruke den som 10 eller 11". Den er veldig tung å stå med som 11" , men som 10" er den helt ålreit. Er jo reine kaste kanonen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

fint å se at folk diskuterer beastmaster, siden det er det jeg ser etter om dagen...

Har noen prøvd noen beastmaster stenger på 2-10 gram? Jeg vurderer en slik stang.

Enten 7/8' eller 8/9' versjonen. (har et løst ledd så man kan variere med en fot...).

Er 2-10 gram for svak stang til f.eks. ørret med maksvekt 1-1,5 kg?

Det er ihvertfal sjeldent jeg får større fisk (om noen gang)... Rekord på 950 gram...

Hva tror folket - er dette ok stang?

Er en 8 fots ferskvannsstang langt nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har denne stangen. 2-10 fot og 7-8 fot. Den tar nok fisk på kiloen uten problem. Men den likte ikke at jeg kastet med 18 grams sluker (Pervoen fines ikke mindre enn 18 gram) I et uhell glapp bøylen over under kastet, noe som resulterte at tuppen knakk. FIkk ny tupp uten problem, men bruker stagen kun til mark og lette sluker / spinnere. Genial transportlengde da.

Du kan også vurdere Guideline Lpxe 4-15 gra. Tåler litt tyngre sluker og fortsatt moro å kjøre fisk på. Koster ca 1600,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Låner denne gamle tråden til et beastmaster spørsmål.

Jeg har akkurat fått meg en Shimano BeastMaster BX STC 240/270L 5 delt stang.

Har ikke rukket å prøve den ennå, men testet akkurat å montere den sammen.

Har ikke prøvd å ta i alt for mye ennå, men det bli en glippe på ca 1 cm mellom hvert ledd. Skal den være slik, eller er det noen triks får å få den helt sammen ?

Er redd jeg aldri får den fra hverandre hvis jeg setter den mer sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være en liten glipe mellom hvert ledd, husker ikke i farten på hvor store disse glipene er på min, men i alle fall noen millimeter. Kjenner ikke til hvorfor det skal være slik, men har ikke hatt problemer med stanga siden jeg kjøpte den i fjor en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.