Gå til innhold
  • Bli medlem

Tar telt skade av å bli komprimert i sekken*?


thpaulsen

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer bare på om noen vet om telt (les: Hilleberg Nammatj 2 GT) vil ta skade av å bli presset sammen/komprimert i forbindelse med pakking.... Hvis jeg bare dytter det forsiktig ned i posen tar det jo sikkert opp 30-40 liter i ryggsekken, noe som ikke er så koselig... Hvis jeg dog presser det litt sammen i bunn av sekken får jeg det ned i 10-15 liter.... Vil teltet ta skade av dette?

Når teltet ikke er i bruk henger det oppslått i et soverom som ikke er ei bruk - så til vanlig så har teltet det bra :)

Mvh.

TH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt hilleberg nallo 3 gt putter jeg i ett soveposetrekk og komprimerer det jeg kan. da bruker jeg samme teknikk som sovepose nemmelig å stappe. Teltet mitt var stappet i posen når jeg kjøpte det og gjelder samme regler som soveposer hindrer dette at slitasjen skjer på de samme stedene.

Når jeg ikke bruker det ligger det løst stappet i orginal trekket.

Om teltet tar skade av å bli komprimert vet jeg ikke, men de på sportsnett sa det var en god ide så tviler på at de hadde sagt det hvis det var direkte ødeleggende for teltet.

Derimot tror jeg det er viktig å tørke det skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsport Isfjell 3 , har komprimert det våt og tørt mm. Tar ut stenger og plugger, og squeese det eg klare :roll: Funke like godt enda, + spare jo nesten halve volumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt hilleberg nallo 3 gt putter jeg i ett soveposetrekk og komprimerer det jeg kan.

Mener du at du komprimerer med å stramme reimene etter at du har pakket teltet i posen? Det tør jeg ikke gjøre. Jeg stapper teltet i sin teltpose og det er lite nok.

Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

produsentene av telt vil jo helst at det skal henge fritt bestandig.. akkurat som med sovepose og skallbekledningen..

men jeg bruker jo komp trekk på soveposen, og vil tro att teltet ikke er noe mer skjørt enn noe annet du drar med deg ut.

er jo lagd for å brukes! har ett komp trekk som teltduken går i, stengene og pluggene ved siden av.. sparer en del plass kan du si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at du komprimerer med å stramme reimene etter at du har pakket teltet i posen? Det tør jeg ikke gjøre. Jeg stapper teltet i sin teltpose og det er lite nok.

Linda

Ja jeg komprimerer det jeg kan!

Jeg ser jo at metall tråden i lufteluka er litt krokete men det blir den uansett.

Jeg kan ikke helt se at dette kan skade teltet. Det er bare en tynn duk og forstår ikke helt at den kan ta skade av å presses sammen. Kan kanskje tenke seg at det blir en knekk i duken der bretten blir og at dette vil føre til mer slitasje, men har ikke så stor tro på det da brettene alltid vil komme på forskjellige steder.

Forøvrig gjorde jeg også dette med mitt gamle telt av billigtypen og merket ingen ting på det. Det lå gjerne komprimert når jeg lagret det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.