Gå til innhold
  • Bli medlem

"Hybridjakke" jakke til alt slags bruk.


Shaug

Anbefalte innlegg

Heisann..

Har for tiden tre forskjellige jakker. Jeg har en paclitejakke, en XCRjakke og en softshelljakke..

Alle til sitt bruk.

Er kompis av meg har en Noth Face jakke i summit serien, som er en såkalt hybrid.

Den kombinerer softshell, stretch, og hypavent (eller noe i den duren)

Den skal være vanntett, mjuk og god og med stretch i.. Samtidig som den har lapper på ryggen hvor den skal puste ekstra godt.

Jeg er interessert i en jakke som jeg kan bruke om sommeren, såvel som vår, høst og vinter. Men som på ingen felt er noen ekstremjakke i noen av feltene.. Men ganske enkelt en jakke som dekker et bredt spekter og med mange funksjoner..

Den skal være tynn og lett..

Noen som har noe å anbefale?

Har sett litt på denne: http://www.thenorthface.com/opencms/opencms/tnf/gear.jsp?site=EU&model=AF1R&language=en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den TNF Antigravity-jakken du refererer til var på salg til halv pris (= ca. 2500,-) for en stund tilbake. Den hadde slike herlige stretchpaneler på ryggen... Den var for liten for meg, men om jeg treffer på et lignende tilbud igjen, slår jeg nok til. 5000,- er det ikke verdt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte TNF Stitchless Fountainhead tidligere i vinter og er så langt godt fornøyd. Løsningen med softshell på deler av ryggen gjør at jakka puster godt. Har ikke brukt den i regnvær ennå, men folka på Sportsnett mente at softshellpartiet skulle være vel så regntett som resten av jakka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte TNF's stichless fountainhead jeg også for en stund siden, er kjempefornøyd, virker 100% vanntett og puster godt, den var litt løs i snittet men gjør jo ingenting når kulda igjen setter inn og man har behov for ull og fleece under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte TNF's stichless fountainhead jeg også for en stund siden, er kjempefornøyd, virker 100% vanntett og puster godt, den var litt løs i snittet men gjør jo ingenting når kulda igjen setter inn og man har behov for ull og fleece under.

100% vanntett og puster godt :oops:

Hvilket materiale er dette?

Goretex er jo, tja, 70% vanntett og puster dårlig!

Softshell, tja (etter2 første regnturer), 50% vanntett og puster godt!

Hvorfor selges en slik superjakke til halvpris av de som lovpriser den?

Har noen funnet opp hudens egenskaper :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor selges en slik superjakke til halvpris av de som lovpriser den?/

Et betimelig spørsmål!

Det er vanskelig å forstå hvordan produsentene av disse plaggene med alskens luriummembraner kan slippe unna med markedsføringstriksene sine. Goretex o.l. er vel i beste fall en slags rådyrt regn- og vindtøy. Ved høy aktivitet blir man våt uansett - innenfra. Og det er ingen membran i verden som kan forhindre det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.