Gå til innhold
  • Bli medlem

Nettbutikker


pete

Anbefalte innlegg

Annonse
Oslo sportslager er en veldig hyggelig butikk med langt lavere priser enn Sportsnett.

Dette er en merkelig påstand fra panda. Du har tydligvis ikke tatt deg bryet med sjekke prisforskjellene mellom disse to butikkene. Jevnt over er prisene eksakt de samme, og er de forskellig så ligger Sportsnett like gjerne lavest. Jeg handler i begge butikken. Er du medlem av DNT får du de samme rabatten hos Sportsnett som hos Oslo Sportslager. Å si at Oslo Sportslager har "langt lavere priser" er direkte feilinformasjon.

PS! Jeg jobber ikke for Sportsnett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Selv om det er ulike merker som markedsføres av Sportsnett og Oslo Sportslager er det mitt bestemte inntrykk at Sportsnett er vesentlig dyrere.

Det er vanskelig å sammenligne eksakte priser fordi produktene ofte e rforskjellige, men jeg har et bestemt inntrykk av at Sportsnett selger "sære" merker til ganske høye priser.

Uansett finnes det jo mange nettbutikker i utlandet som er billigere og bedre. Skal man handle over nett kan man vel like gjerne kjøpe av dem ?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har inntrykk av at Oslo Sportslager ofte vinner på pris om man er DNT-medlem og får rabatten på 15%. Men en ting Sportsnett er veldig rimelig på er Arcteryx Bora 80 (vårens versjon), den har de til 3499,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger Sportsnett sære merker....bare fordi de ikke selger de norske ? Vil heller si at det en sær påstand :?:

De har bl.a kvalitetsmerker som Arcteryx, Mountain Equipment, Patagonia, Mountain Hardwear, Lowe Alpine, Grivel, Berghaus, Scarpa, Black Diamond, Petzl Charlet, Mammut, The North Face.....m.fl

Sportslageret selger også noen av de samme produktene av de samme merkene, men stort sett synes jeg Sportsnett ligger litt under i pris, og holder ved flere tilfeller bra pris sammenlignet med nettbutikker i Europa. Begge butikkene er meget bra med et bra utvalg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt. Dersom du mener at Sportsnett er billigere enn Oslo Sportslager så bør du vise en sammenligning av priser på identiske produkter da. Ingen har gjort det hittil så vidt jeg kan se.

Tok en titt på hva man må gi for en ståltermos. ganske standard produkt. Sportsnett forlangte 349 kroner for en 0.7 termos. Det var billigste alternativ! Merket var SIGG og dersom termosen bulker like lett som aluminiumsflaskene deres er det solid overpris!

To andre produkter jeg fant som var identiske var Varg Isogaisa støvler og en dyr Thermarestvariant som begge kostet nøyaktig det samme begge steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker ikke lage en stor sak ut av dette. Jeg handler i begge butikkene og er altså en forbruker så det er sagt. Undersøker før jeg handler i begge de nevnte butikkene og finner at Sportsnett like gjerne er billigere. Påstanden bygger på egne erfaringer.

Et litet tips er at hvis man setter seg opp på mailinglisten til Sportsnett, får man på torsdager tilsendt helgetilbud. Helgetilbudene er stort sett 25 % avslag på et bestemt merke.

Syntes bare det var merkelig av Panda å si at Sportsnett har sære merker, da de selger kvalitetsmerker som man kanskje ikke finner så ofte i tradisjonelle norske sportsbutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får man ikke opptil 15% DNTrabatt på sportsnett og?

hvis sportsnett blir for sært for deg kan du jo dra til gsport butikk å handle kjedelige utekniske billigmerker...

synes sportsnett er best, meny systemet er vertfal heilt dronning :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportsnett Oslo sportslager

Hilleberg Nammatj 2 5170 5560

Hilleberg Staika 6550 6690

Hilleberg Jannu 6500 5990

Hilleberg Keron 2 6180 6580

Hilleberg Keron 2 GT 6980 7600

Thermarest prolite 3 1299 1349

Thermarest prolite 4 1 599 1599

Bamse Extreme 395 399

Thermarest Ridgerest 399 399

Arcteryx Bora 80 3499 4399

Arcteryx Naos 70 4399 4499

Arcteryx Alpha LT bu 2999 2999

Arcteryx Alpha SL bu 1899 1899

Arcteryx Alpha SV jak 4999 4999

Silva Field 7 kompass 159 169

Silva Voyager 8040 599 799

Ajungilak Kompakt Sp 1150 1199

Ajungilak Kompakt Su 1050 1099

Ajungilak Kompakt Wi 1799 1799

Mountain Eq. Helium 800 4885 4800

Mountain Eq. Xero 550 4399 4399

Mountain Eq. Iceline 950, 200 7250 6499

Scarpa ZG 10 GTX 2195 2295

Scarpa Hekla GTX 2595 2699

MSR Pocket Rocket 449 449

Primus Power Cook 599 699

Primus Gravity EF 899 949

MSR XGK EX 1999 1999

Optimus Nova 1999 1999

Primus Himalaya Omnifuel 1595 1749

Sum 86488 88562

Her er en sammenligning av priser som panda etterspør. Dette er selvfølgelig bare et lite utvalg av de varene som begge butikkene har felles. Siden de har et utall av like varer ville det ha tatt meg en evighet å gjøre en korrekt oppstilling. Det gidder ikke jeg. Utvalget er tilfeldig, og jeg har ikke tatt med tilbudsprodukter i sammenlikningen. At Sportsnett er "vesentlig dyrere" ser ikke ut til å stemme. I følge det utvalget jeg har funnet fram til ser det ut til at Sportsnett ligger litt lavere i pris enn Oslo Sportslager.

Flott at vi har konkurranse i friluftsutstyrsmarkedet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo Sportslager har 15 % rabatt for DNT medlemmer. Sportsnett har ikke det. Dermed blir utstyrspakken din over 12.000 kroner dyrere på Sportsnett såvidt jeg kan se.

Men det viktigste er at Sportslageret ofte har rimeligere alternativer mens Sportsnett ofte kun selger de rådyre merkene. Sjekk f.eks prisene på dunjakker.

Ser også at Arcteryx Bora 80 er med og da tror jeg det dreier seg om ulike modeller av samme sekken og at Sportsnett har en kampanjepris på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener Sportsnett gir 10 % til medlemmer i DNT og Skiforbundet, og at Sportslageret gir 15 % til disse samt også medlemmer i OBOS. I tillegg har Oslo Sportslager såkalte klubbkvelder der nær sagt hvems om helst kan komme og kjøpe til enda mer rabatterte priser.

Jeg har erfart at Sportslageret som regel er billigst men det er ikke noe fasitsvar her. Man må sjekke hver gang og ikke minst bruke rabattordningene.

Både Sportslageret og Sportsnett har hyggelig og kunnskapsrik betjening.

Sportslageret har et litt mindre hipt image (ikke fullt så mange wannabes fra Oslo vest som fyller opp lokalene og som skal kjøpe utstyr til pakketurer til utlandet). Uten at dette burde være av betydning for hvor man handler så har Sportslageret en markedsføringsstrategi (eller mangel på strategi) der resultatet er at man henvender seg mer til vanlige folk.

Enkelte av oss er over gjennomsnittet forfengelige og opptatte av image. Dette får dermed betydning for hvor man handler (Ja bare innrømm det, man velger ofte forretning utfra image eller mangel på image). Vil man posisjonere seg i Hegdehaugsveien med en kul plastpose fra Sportsnett, eller vil man heller bli sett i rask gange i det mer utrygge Torggata med en plastpose fra Sportslageret? Under ellers like vilkår (pris) velger jeg Sportslageret, ikke bare fordi det er i gangsavstand hjem med fordi jeg liker det mer "vanlige fjellfolk"-imaget. Andre derimot velger Sportsnett, som riktignok ikke har så veldig hipt image, men dog noe kulere enn Sportslageret. Dessuten ligger butikken på Oslo vest, noe som sikkert er av betydning for enkelte.

Den egentlige konkurrenten til disse er utenlandske nettbutikker. Jeg har handlet 8-10 ganger fra utlandet men hvis prisen her hjemme er maks 10 % over kjøper jeg heller her. Etterhvert synes jeg prisforskjellen har blitt mindre. En gang i tiden var Sportsnett vesentlige billigere enn vanlige butikker. De er de ikke nå lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo Sportslager har 15 % rabatt for DNT medlemmer. Sportsnett har ikke det. Dermed blir utstyrspakken din over 12.000 kroner dyrere på Sportsnett såvidt jeg kan se.

Som jeg og flere på denne topicen har skrevet tidligere: DU FÅR 15% RABATT PÅ KJØP OVER 1500 KRONER HOS SPORSNETT DERSOM DU ER MEDLEM I DNT . 10% PÅ KJØP UNDER 1500 KRONER.

Med andre ord Sportsnett er fortsatt billigst. Rabatten lå tidligere på 10%. Sist jeg handlet hos Sportsnett ble jeg informert om den økte rabatten av betjeningen da jeg sto i kassa for å betale. Det kaller jeg kundeservice.

Det stemmer at Oslo Sportslager selger den gamle versjonen av Bora 80 til en høyere pris en Sportsnett tar for den nye versjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler du for over 1500,- gir Sportslageret 15 %, til bl.a DNT medlemmer. Handler du for under 1500.- gis det 10 %.

Sportsnett gir også 15 % avslag hvis du er medlem i bestemte foreninger - bl.a DNT medlemmer

På "handlekvelder" gis det som regel 20 % avsalg, samt en del utvalgte varer som selges enda billigere. Dette gjelder både på Sportsnett og på Sportslageret. Så rabattene på de to nevnte butikkene er ganske identiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt til "caps lock.."

Jeg sjekket siden til Sportsnett og kan ikke finne et ord om rabatt der. Har de rabatt er det i hvert fall godt skjult.

Men det viktigste er at Sportsnett ofte kun selger dyre merker. De aller fleste trenger jo ikke utstyr av ekspedisjonskvalitet. Dermed er det viktig at folk får alternativer som ikke er så dyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielle handlekvelder det er vel kun i den fysiske butikken eller?

Jeg sendte netopp mail til sportsnett og fikk svar at de hadde 15% rabatt hvis du handler for over 1500kr. Men ja teit at dem ikke opplyser om det på nettsida si da!:roll:

Ekspedisjonskvalitet er jo relativt da. Jeg bor i nord norge og stoler ikke på utstyr hvis det ikke kommer fra et respektert, teknisk (dog dyrt) merke. Det er ikke snakk om mote og merkejag men om å kunne stole 100% på utsyret i storm om vintern etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekpedisjonskvalitet og ekspedisjonskvalitet.... Min erfaring er at trauste norske produkter basert på lignende produkter levert til forsvaret er de som er av best kvalitet, eller holdbarhet for å være mer presis. Imidlertid er disse som oftest ganske tunge.

Mye av utvalget til Sportsnett derimot er utstyr som kombinerer lav vekt og høy kvalitet, men holdbarheten vil ikke alltid være like god som ved tyngre utstyr. Det spørs hva man er ute etter.

Forøvrig synes jeg Sportslageret har mye av det samme utstyret, herunder et meget godt utvalg innen klatreutstyr og et bredere utvalg av ski. I tillegg har de en del andre avdelinger - altså totalt sett et bredere utvalg for de type aktiviter jeg bedriver.

Disse to butikker er vel de eneste som har et bredt utvalg innen fjell-, klatre- og ekspedisjonsutstyr og jeg er meget glad Oslo har begge butikker. Det vil være synd om utenlandske nettbutikker overtar hele markedet og driver Sportslageret og Sportsnett i samme retning som de andre sportsforretningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo Sportslager selger forrige versjon av Bora 80 for nesten en tusenlapp mer enn Sportsnett selger den nye versjonen for ja, i tillegg påstår de at det ikke finnes noen nyere versjon enn den de selger...

Her er den Oslo Sportslager sier er nyeste modell:

341301-296782.jpg

Og her er den Sportsnett selger:

arc_bora_80_mercury.jpg

Den Sportsnett selger ligner veldig på det det bildet som ligger på arcteryx.com... Om jeg skulle gjette er vel kanskje den nye boraen billigere i innkjøpspris fordi produksjonen er flytta til Asia? Noen som vet noe om hva som har blitt forandra bortsett fra det kosmetiske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.