Gå til innhold
  • Bli medlem

Telt: Ferrino monster lite [Endret]


johnpd

Anbefalte innlegg

Hei! har fått et knallbra tilbud på et Ferrino monster lite telt

http://www.ferrino.it/english/homepage/products/TENTS/high_lab_114/MONSTER_LITE_1778

noen som har peiling? skal jeg slå til? trenger et telt jeg kan bruke hele året (på vinteren under bra forhold og som krisehjelp) må være lett, sånn at jeg kan ta de me alene, plass til to(kanskje 3 innimellom) så fant jeg dette teltet, ikke hørt om d før.

teltet har bare en duk. bra høyde, Lett 2.3kg

tenker at når d e så lett kan jeg kanskje ta me en pressening som fortelt om sommeren...

tilbudet gjelder til kl1700 på søndag22.04

noen som kan hjelpe meg før d?

prisen eller e jo ikke sinnsyk ellers heller 3800,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, fant den på villmarksmessen i bergen :wink: mye kjekt der, men var litt skuffet, de kunne fått mer ut av messen!

Men tilbake til teltet.

fikk anbefalt å ikke kjøpe teltet pga vannsøylen kun 4000mm på ytterduken. noen som vet noe om ka som bør være på en enduker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, har du vurdert Helsport Fjellheimen 2?

Veier minder, 2kg, og har dessuten "fortelt" med plass til bagasje..

Fjellheimen 2 Camp er jo også et alternativ, veier like mye som Ferrino'n, men med større "fortelet" enn Fjellheimen 2.

Vet ikke hvordan disse ligger i pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fryktelige mange netter i Monster Lite, men har brukt det gjennom hele sesongen.

En regnfull høst i Bergen kan ikke anbefales. Med konstant trommende regn var det antydning til gjennomtrenging i hvor sømmene krysser i taket. For å være helt ærlig. Det betyr svært lite! Man kan fikse det selv ved å legge på lapper på disse punktene om man ikke tåler et par dråper.

Likte det bedre på Dovre..

Teltet er lett av vekt og utrolig lett å slå opp. Forholdsvis lite kondens/rim på innsiden av duken.

ML er telt nummer 2 til bruk på lengre vinterturer. Og helst alene.. Mulig man får plass til to små italienere, men to av meg blir trangt :D

Inngangen er såpass greit plassert og med så god størrelse at man lett kan tilberede mat utenfor. mens man selv ligger i teltet.

Jeg setter veldig stor pris på dette teltet. Og av alle uvesentlige ting man kan like med et telt; det ser bra ut :) Ikke det trauste grønne eller ensfargede.

http://www.ferrino.it/homepage/products/TENTS/high_lab_114/MONSTER_LITE_1778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.