Gå til innhold
  • Bli medlem

Marmot, eller MSR telt?


stele

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg et nytt telt og har funnet ut at det blir et av disse to:

Mramot Aeolos 2P (http://marmot.com/spring_2007/equipment/tents/ultralight/aeolos_2p_/details)

eller

MSR Mutha Hubba (http://www.msrcorp.com/tents/muthahubba.asp)

Er det noen som har noen erfaringer eller tips å komme med når det gjelder disse to teltene?

Teltet skal brukes i fjellet i de tre varmeste årstidene, og stort sett av to personer, noen ganger bare meg sjøl..

Fint om noen kan kommentere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv har jeg kjøpt Mutha Hubba fra USA, og har prøvd det et par ganger. Superfornøyd så langt. Lett å sette opp, god plass, og lett å bære med seg. (Ca. 3 kg. )

Brukte det forrige helg og da varierte temperaturen fra 0 - -5C. Nesten ikke antydning til kondens.

Gleder meg også til å prøve det til sommeren uten ytterduken. Da funker innerteltet som myggnetting.

Teltet var også "Editor's choice 2006" i Backpacker Magazine.

Lykke til!

Terje

post-2187-13347446018_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt det litt for kort til å kunne uttale meg med tyngde, men det ser ut til å ha gode sømmer. Duken

virker dog litt tynn, men det er sikkert slitesterkt nok, ellers hadde det vel ikke vunnet den omtalte prisen.

:)

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sveis!

jeg kjøpte et MSR Zoid 1.5 for tre år siden, og har et par punkter som kan være lure å ta med i beregningen. MSR satser på lufting langs undersiden av ytterduken rundt hele teltet i motsettning til "nordiske" telt som har lufteluker. Dette fører til at du ALDRI vil greie å holde vinden ute! Mye pent kan sies om innerduk i netting, men stoppe vinden gjør den ikke :) Jeg måtte spandere på meg en sovepose med 10 grader lavere rating for ikke å fryse spik spent ihjel!

Hvordan Marmot-teltet er i så måte vet jeg ikke, men generelt mener jeg innertelt i netting hører hjemme under tregrensa i den relativt varme delen av året.

Bare min lille mening om saken...

H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MSR Mutha Hubba ser på mange måter ut til å være et ideelt telt for 2 personer; bredt og god takhøyde, men kanskje litt kort for de som spiste flaggstangfrø i barndommen. En annen ting er dette med netting innertelt, jeg biller meg inn at fyring inne i teltet ikke blir like effektivt som med innertelt i vanlig duk. Men på varme sommerdager må det være genialt å kunne ta av ytterteltet og slumre i et luftig nettingtelt, og så kan man ha eget peep-show for klegg og mygg :shock: bare det er vel et godt kjøpsargument.

Skal man på tur alene synes jeg dette teltet blir i tyngste laget, men så har man desto bedre plass når man kommer fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.