Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergans Kompakt 3-Manns


Dkarlsen

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal kjøpe meg et nytt telt som jeg planlegger og bruke mest i vår-sommer-høst tiden, men vil også ha muligheten til å bruke det om vinteren. Jeg ser ikke for meg så veldig mye bruk på vinterstid på selve snaufjellet så jeg tror ikke jeg trenger et direkte x-strem telt.

Det som også er viktig for meg er at jeg kan bruke primusen min (optimus multifuel) til varming, matlaging og kaffekoking på en trygg og lettvint måte.

Jeg er kommet over dette Bergans teltet som er relativt lett, grei plass og kjempe snill pris på. Er det noen som har noe erfaring med dette teltet eller vet om noe tilsvarende eller bedre i samme prisklasse? Fant det til 2399,- på sportsdeal.no

Mvh. Dani

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen erfaringer å komme med, men hvis du skal bære det alene er det vel kanskje i tyngste laget. 3,3 kg ++.

Ganske rimlig pris i forhold til den veiledene (villedene) utsalgsprisen.

Litt usikker på hvordan luftingen er, ser ikke veldig bra ut på bilde, kun en luke som henger slapt ned, dessuten ganske få bardunfester.

En får vel det en betaler for, så hvis du tåler at teltet blafrer mer, litt mer kondens så er det vel bra.

Ville sett på Hilleberg nallo feks. er en del dyrere, men jeg er veldig fornøyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har det teltet selv, taklet fint 22 sekund meter på hardangervidda i ¨påsken.

Synns foresten luftinga på det er helt glimmrende. Eneste forbedring jeg skal gjøre med det, er å sy på stormatter.

Ikke noe problem å bruke primus inni teltet heller, selv om det er litt lavt under taket. En annen genial ting er at du har veldig stort fortelt.

Men, tror det blir trangt hvis du har tenkt til å ligge tre mann i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.