Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har to barn på 8 og 11 som har begynt å kjøre alpint. Vi har leigd ski pg støvler, men tenker å kjøpe ski og støvler til dei. Hva slags merke bør man se etter? På skisenteret fikk vi leie Vøkl. Er det pk merke for nybegynnere? Ser og at det tipses om å kjøpe myke støvler, hvilke merker er det? På forhånd takk for svar.

Skrevet

Tror ikke merke har noe å si. Varme sko og ikke for lange ski slik at barna har kontroll mener jeg er viktigere. Barna blir flinke ganske raskt så jeg ville også kjøpt en slik ryggstøtte. Det hjelper om de detter på hoppene eller blir truffet av andre i bakken. Mine gutter brukte twin tip (med tupp bake slik at de kan kjøre bakover) og det kan man få billig i pakker med binding fra xxl. Tror vi hadde ski fra k2, binding fra marker og sko fra full tilt. De skoene hadde veldig varme innerstøvler. Men kjøpte det jeg fikk billigst på tilbud.

Tore

• Liker 1
Skrevet

Vi har gått for sko, ski og ryggskinne fra Finn.no som har sett OK ut. Tror ikke merke har mye å si til å begynne med, men støtter twin tip, det har de hatt glede av fra tidlig. Bindinger som kan justeres i lengen har vært praktisk for vår del, og heller litt kortere ski enn for lange. (Husk å stille inn binding/DIN på nytt når man kjøper brukte ski)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.