Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Splittet ut fra "Hva har du kjøpt"-tråden:

For engangs skyld ble jeg ikke irritert når jeg fikk tilsendt en "vi savner deg-rabattkode" fra Fjellsport. Fikk 30%, og denne gangen kunne koden benyttes på et produkt jeg har gått å sett på en tid. Det falt altså ikke under den lange listen av unntak som koden ikke kan benyttes på (som allerede ned-prisede varer/tilbud, unntak for flere merkenavn og flere typer produkter) så da ble det et:
Therm-a-rest NeoLoft liggeunderlag i størrelse L.
https://www.fjellsport.no/turutstyr/soveposer/liggeunderlag/therm-a-rest-neoloft-l-ember-FS599867

Fjellsport sin veil pris på dette ligger over de flest konkurrentene, men med 30% havnet jeg likevel under laveste pris hos andre jeg fant i søket etter størrelse L. ... ... og hoftene mine gleder seg allerede.

Endret av sneakyowl
Splittet ut fra Hva har du kjøpt-tråden
Skrevet
45 minutes ago, zimwalker said:

Fikk 30%, og denne gangen kunne koden benyttes på et produkt jeg har gått å sett på en tid. Det falt altså ikke under den lange listen av unntak som koden ikke kan benyttes på (som allerede ned-prisede varer/tilbud, unntak for flere merkenavn og flere typer produkter) 

Gratulerer. Det er sannelig ikke lett. (Fikk den samme selv, men fant ingen som ikke var unntatt.)

Skrevet
Miamaria skrev (1 time siden):

Gratulerer. Det er sannelig ikke lett. (Fikk den samme selv, men fant ingen som ikke var unntatt.)

Jo takk. Og bedre lykke neste gang. Fjellsport burde gjøre som noen andre butikker, si at koden gjelder også for tilbudsvarer, men da regnes det ut fra "før-prisen". Så har du en kode på 20% og varen allerede var på tilbud til -15%, så "tjener" du forsatt 5% om du bruker koden på den, Osv.

• Liker 2
Skrevet
zimwalker skrev (1 minutt siden):

Jo takk. Og bedre lykke neste gang. Fjellsport burde gjøre som noen andre butikker, si at koden gjelder også for tilbudsvarer, men da regnes det ut fra "før-prisen". Så har du en kode på 20% og varen allerede var på tilbud til -15%, så "tjener" du forsatt 5% om du bruker koden på den, Osv.

Det der er veldig irriternde da jeg har 25% rabatt hele tiden. Er det da 5% på en vare så lønner det seg for meg heller å vente til tilbudet er over, eller handle et annet sted hvor det er rimeligere. Fjellsportpris og nedsatt vare er det eneste som stopper meg fra å benytte rabatten, har ingen unntak ellers.

• Liker 3
Skrevet
otl skrev (2 timer siden):

Det der er veldig irriternde da jeg har 25% rabatt hele tiden. Er det da 5% på en vare så lønner det seg for meg heller å vente til tilbudet er over, eller handle et annet sted hvor det er rimeligere. Fjellsportpris og nedsatt vare er det eneste som stopper meg fra å benytte rabatten, har ingen unntak ellers.

Samme her. Litt irriterende ja. 

Skrevet (endret)
otl skrev (På 23.2.2026 den 23.42):

Jeg tok en skjermdump av innleggene her, sendte til Fjellsport i en mail der jeg skrev:

Sitat

Subject:  Rabattkoder skaper irritasjon, lytt til erfarne kunder
Les på skjermdumpene under her fra Fjellforum. Dere på Fjellsport bør nå
lære litt av andre butikker, istedet for å pøse ut med rabattkoder som
ingen får brukt fordi dere har så mange unntak. Gjør som andre og la
rabattkoden også gjelde for allerede nedsatte varer/tilbudsvarer, men at
da regnes det ut fra "før-prisen".

fikk svar i dag:

Sitat

Takk for tilbakemelding.
Jeg sender det videre internt.

Om det kan føre til noe? Time will tell ... ...

(om moderator orker, flytt gjerne til egen tråd: Rabattkoder man ikke får brukt :) )

Endret av zimwalker
Skrevet
17 hours ago, zimwalker said:

Jeg tok en skjermdump av innleggene her, sendte til Fjellsport i en mail der jeg skrev:

fikk svar i dag:

Om det kan føre til noe? Time will tell ... ...

(om moderator orker, flytt gjerne til egen tråd: Rabattkoder man ikke får brukt :) )

Jeg har klaga om det på chatten deres ved et par anledninger selv, sist hadde jeg varer for noen tusen i handlevognen men tre av de var allerde på (dårligere) tilbud. Har bare fått beskjed om at sånn er det... 

De har gått glipp av noen salg til meg på grunn av det, av prinsipp siden jeg tenker at de bør kunne fikse det enkelt når man kontakter de... 

• Liker 2
Skrevet

Dette rabattsystemet er jo ikke en "feil", det er en helt intensjonell ordning fra nettbutikkene sin side, så jeg tviler på at man kommer noen vei av å klage på det.

Det begynner å bli ganske utbredt brukt av mange nettbutikker.

Skrevet

Skjønner ikke helt problemet.  Det må da være butikkene selv som bestemmer hva og når de vil gi tilbud på enkelte varer? Da er det også opp til oss kunder å følge med? Tilbud styres  av etterspørsel og når etterspørsel er høy er også prisen høy. Bruker man tid kan man få ganske mange gode kjøp, men det krever en innsats. Man kan la være å kjøpe når det er dyrt. 

Tore

• Liker 1
Skrevet
On 2/23/2026 at 8:47 PM, zimwalker said:

Splittet ut fra "Hva har du kjøpt"-tråden:

For engangs skyld ble jeg ikke irritert når jeg fikk tilsendt en "vi savner deg-rabattkode" fra Fjellsport. Fikk 30%, og denne gangen kunne koden benyttes på et produkt jeg har gått å sett på en tid. Det falt altså ikke under den lange listen av unntak som koden ikke kan benyttes på (som allerede ned-prisede varer/tilbud, unntak for flere merkenavn og flere typer produkter) så da ble det et:
Therm-a-rest NeoLoft liggeunderlag i størrelse L.
https://www.fjellsport.no/turutstyr/soveposer/liggeunderlag/therm-a-rest-neoloft-l-ember-FS599867

Fjellsport sin veil pris på dette ligger over de flest konkurrentene, men med 30% havnet jeg likevel under laveste pris hos andre jeg fant i søket etter størrelse L. ... ... og hoftene mine gleder seg allerede.

Send epost til dem, poengter at det ikke havner under noen av de oppgitte unntakene og derfor burde rabatteres. Da vil de nok ordne rabatten til deg uansett og beklage feilen. 

Skrevet
18 hours ago, nem said:

Jeg har klaga om det på chatten deres ved et par anledninger selv, sist hadde jeg varer for noen tusen i handlevognen men tre av de var allerde på (dårligere) tilbud. Har bare fått beskjed om at sånn er det... 

De har gått glipp av noen salg til meg på grunn av det, av prinsipp siden jeg tenker at de bør kunne fikse det enkelt når man kontakter de... 

Jo men forskjellen der er at rabattkodene spesifikt ikke gjelder produkter på tilbud. Og de setter bevisst enkelte produkter på mindre tilbud slik at de skal unngå 30% rabatten. 

Mens på dette produktet så er det ingen tilbud og ingen unntak, da har man høyere sannsynlighet for å få det i gjennom. 

Det vil også være et tilfelle hvor man kan ta det via forbrukerrådet ved behov, hvis man gidder. Men da må man kjøpe, poengtere at rabattkoden ikke fungere, og kreve differansen dekket med grunnlag i at rabattkoden skulle ha fungert iht fjellsport sine egne betingelser. 

Skrevet (endret)

Noen ganger minner innlegg på Fjellforum meg om denne :-)  :

Sitat

The following conversation was reported from a London bus:

A:  "Is this Wembley?"
B:  "No.  Thursday."
A:  "So am I.  Let's get off and have a beer."

og denne :-)

kommenterer senere, litt travelt nå...  :-)

Endret av zimwalker
  • Hehe 2
Skrevet

Det kan godt hende jeg var litt german coastguard med kommentaren mkn, om produktet ikke falt under det som vanligvis unntar det fra rabatter (fjellsportpris, spesifikke merker unntatt i vilkårene osv.). My bad i så fall!

• Hehe 1
Skrevet (endret)

Vi er nok alle litt "German Coastguard" her inne til tider. Leser litt fort, svarer litt raskt osv :)

Gabs88 skrev (4 timer siden):

Og de setter bevisst enkelte produkter på mindre tilbud slik at de skal unngå 30% rabatten

Det er mulig, skjønt jeg tror ikke det er helt slik. Fjellsport har jo gjennom årene vært kjent for nokså høye priser ("veil.pris") sammenlignet med andre, men samtidig være hissig med kampanjer, tilbud..og...har "strødd om seg" med rabattkoder. Ergo blir det slik at veldig mange varer til en hver tid er på "tilbud", og som derfor minsker muligheten for man får utnyttet rabattkoden man har fått.  Med mange produkter på tilbud erfarer man derfor at man ikke fikk utnyttet rabattkoden man fikk på 20%, 25% eller 30% prosent dersom varen man ønsket seg allerede var nedsatt med si -19%.

Fjellsport bestemmer selvsagt selv hvordan dette virker, og det er ikke noen tekniske feil jeg har satt fingeren på. Bare det at som kunde hos Fjellsport gjennom mange år, så er jeg litt lei av å motta "vi savner deg" mail med en rabattkode som jeg ikke får utnyttet, gitt at jeg kun vil kjøpe noe jeg faktisk trenger og/eller har lyst på. Derfor jeg foreslår for dem å gjøre som noen andre butikker, for eks. Outdoorexperten, der rabattkoden også gjelder for allerede nedsatte varer, men da regnes det ut fra ordinær pris. Slik at om du får en rabattkode på 20%, så slår den altså inn også for varen som var nedsatt med 15% fra før. Du får m.a.o. 5% ekstra avslag til slutt da.

Som dere ser i tråden har jeg ikke vært alene om la meg "irritere" litt over hvordan dette virker hos Fjellsport. Om de tar forslag og råd til følge er en annen sak, men de bør då være glad for at noen tar seg bryet med å si fra når noe "irriterer".  Jeg jobber selv med kunder og vi tar negative tilbakemeldinger alvorlig. For vi vet jo at veldig mange som erfarer noe negativt ikke tar seg bryet med å si fra, men bare haster videre. Så bak hver slik tilbakemelding kan det ligge mange "tause" kunder som ikke gir lyd fra seg, men bare velger en annen leverandør. Dette betyr ikke at "kunden har alltid rett", nei bevares vel, vi har nok kommet litt lengre i våre dager. Men det kan være lurt å lytte når noen først gidder å ta seg bryet med å si fra.

En annen sak som jeg tidligere lot meg irritere litt over (dette høres mer alvorlig ut enn det er!) er at de lister opp alt de har i sortimentet sitt til enhver tid, også det som ikke var på lager og derfor ikke lot seg legge i handlekurven. Der lyttet de nå på tilbakemeldinger - for etterhvert fikk de i det minste satt inn et filter der man kan velge bare å se "på lager".

Endret av zimwalker
  • Liker 1
Skrevet
43 minutes ago, zimwalker said:

Det er mulig, skjønt jeg tror ikke det er helt slik. Fjellsport har jo gjennom årene vært kjent for nokså høye priser ("veil.pris") sammenlignet med andre, men samtidig være hissig med kampanjer, tilbud..og...har "strødd om seg" med rabattkoder. 

Du ser det samme i andre nettbutikker, det er standard praksis på prispressede varer. Skittfiske har feks gjort samme i flere år. 

Stor rabattkode, "unntak fra rabattkoden" og de produktene som i utgangspunktet har konkurransedyktige priser får minirabatter. 

Skrevet
Gabs88 skrev (5 timer siden):

Du ser det samme i andre nettbutikker, det er standard praksis på prispressede varer. Skittfiske har feks gjort samme i flere år. 

Stor rabattkode, "unntak fra rabattkoden" og de produktene som i utgangspunktet har konkurransedyktige priser får minirabatter. 

Betviles ikke. Har ikke handlet så ofte hos Skittfiske som jeg har på Fjellsport,  hvor jeg også har abonnert på nyhetsbrev deres i mange år nå. Inntrykket mitt har vært at ganske ofte så har man med tilbud hos Fjellsport kunnet finne samme vare til samme pris hos andre - til ordinær pris. De har m.a.o. ligget høyt på de ordinære prisene, og som nevnt brukt tilbud/rabatter for å kunne konkurrere ... og samtidig "posere" som butikken med mange tilbud.

Skrevet
Daniel_hoy skrev (17 minutter siden):

Skittfiske og fjellsport er vel samme firma?

Jo, det ble de vel nylig ja. Spurte Google sin AI

Sitat

Ja, Fjellsport og Skitt Fiske er i dag samme firma/juridiske enhet, og de har samme eiere

Her er detaljene:
Fusjon: Fjellsport AS og Skitt Fiske fusjonerte i 2023.

Selskap: Skitt Fiske (inkludert Skitt Fiske.no, Skitt Fiske.se og Skitt Jakt) drives nå som en avdeling under Fjellsport AS.

Eier: Begge merkevarene eies av Egmont-konsernet.

Drift: De opererer fortsatt med sine respektive nettbutikker, men deler lager og administrasjon i Sandefjord. 

Sammen med Outnorth utgjør de en del av Outnordic-konsernet under Egmont.

Skrevet
2 hours ago, zimwalker said:

Betviles ikke. Har ikke handlet så ofte hos Skittfiske som jeg har på Fjellsport,  hvor jeg også har abonnert på nyhetsbrev deres i mange år nå. Inntrykket mitt har vært at ganske ofte så har man med tilbud hos Fjellsport kunnet finne samme vare til samme pris hos andre - til ordinær pris. De har m.a.o. ligget høyt på de ordinære prisene, og som nevnt brukt tilbud/rabatter for å kunne konkurrere ... og samtidig "posere" som butikken med mange tilbud.

Jeg vet ikke om støttemedlem koden er aktiv lengre, men den var det for et års tid siden. Den fungerer på veldig mye som andre koder ikke fungerer på. Feks Hilleberg

• Liker 1
Skrevet
57 minutes ago, Daniel_hoy said:

Skittfiske og fjellsport er vel samme firma?

Tror det var i fjor høst at de ble samme. De var ikke samme før det nei. Det var noe nedetid/ny nettside hos skitt fiske. 

Dårligere nettside enn før, gamle ordre er borte, kan ikke lengre kansellere hvis man kjøper noe feil osv.. Og dårligere tilbud på produktene/dårligere produkter generelt. 

Det har ikke vert positivt. 

Skrevet (endret)
torese skrev (På 27.2.2026 den 9.14):

Skjønner ikke helt problemet.  Det må da være butikkene selv som bestemmer hva og når de vil gi tilbud på enkelte varer? Da er det også opp til oss kunder å følge med? Tilbud styres  av etterspørsel og når etterspørsel er høy er også prisen høy. Bruker man tid kan man få ganske mange gode kjøp, men det krever en innsats. Man kan la være å kjøpe når det er dyrt. 

Tore

I mitt tilfelle har det ingenting med at etterspørselen er høy å gjøre, men at jeg går innunder en bedriftsavtale med 25% rabatt. Joda, selvsagt kan de kansellere den ved å sette varen på tilbud med 1%, men spørsmålet blir om dette er en ålreit praksis å bedrive?

Nei, det er da ingen problem slik det er nå, for som du nevner så finner en varene rimeligere andre steder, stort sett. Har handlet en god del i løpet av det siste året, et sted mellom 30 og 40 tusen. Men skal innrømme at jeg la igjen 200kr hos Fjellsport. Ja, så både kjøper og selger bestemmer jo selv hva de vil gjøre. Men mener fjellsport at de går i pluss ved å drive på slik? Egentlig så liker jeg fjellsport, de har god kundeservice (den lille erfaringen jeg har med de der) og jeg har fått varene ganske så raskt.

Men selv hadde jeg vært passe flau av å drive en butikk og skilte med 25% rabatt, på alle varer, samtidig som potensielle kunder (de med 25% rabatt) heller velger å handle andre steder pga prisforskjell. Men det er jo bare min tankegang selvsagt.

En kan heller se på det som ett varsel til Fjellsport, om ikke annet. At de kanskje hadde fått en god del flere kunder ved å gjøre ting litt annerledes? Så er det opptil de om de vil gjøre noe med det, i mellomtiden legger jeg igjen pengene mine andre steder. Ikke alle da, la jo igjen ca mellom 0,5-1% hos Fjellsport.

En trenger faktisk ikke bruke så lang tid for å finne bedre priser enn hos Fjellsport. Det har vært ganske så enkelt, i mitt tilfelle i alle fall.

Endret av otl
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.