Gå til innhold
  • Bli medlem

Himalaya varifuel?


puuse

Anbefalte innlegg

Jeg kom her forleden dag over en multifuel-brenner som var veldig billig! Den kan sees på multifuel.no.

Spørsmålet er om det er noen som har prøvd denne og kan fortelle med om den er brukandes eller ikke. Etter pris og utstyrsnivå ser det jo nesten for godt ut til å være sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jo forstår jo d.Men du har jo ikke prøvd den da..Men tror jeg skal prøve den.Den leveres med et års garanti.Og til den prisen så er det jo verdt å prøve.(fikk den på tilbud for 653 kr ink frakt)Jeg får være prøvekaninen og heller advare andre hvis den er dårlig.... B) Forsvarets primus begynner å dra på åra og er litt i tyngste laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener å huske at for en tid tilbake var det en som prøvde å reklamere litt for denne siden her på fjellforum. den gang under et nick som gjennspeilet seg i fornavn og etternavn på den persjonen som driver multifuel.no. Denne persjonen brukte akkurat de samme ordene som "puuse" gjør her, nemlig "noen som har prøvd denne" og "for godt til å være sant", jeg vil ikke trekke noen streker mellom forskjellige brukere av fjellforum, men ville uansett vært skeptisk nor noe virker alt for godt til å være sant som akkurat dette gjør. etter iherdig søking har jeg ennu ikke klart å finne den foregående tråden men om noen skulle finne den så kan de jo poste den her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare en friluftsinteressert student som tilfeldivis kom over denne multifuelen idag på finn.no.!!!Jeg ble medlem av forumet her idag, og tenkte det var en fin mulighet for å spørre om noen hadde prøvd denne.Det er nok bare en tilfeldighet at vi har brukt samme ordene. Jeg er også skeptisk(men fattig). Håper at noen her inne har prøvd eller har bekjentskap med denne brenneren og kan gi en vurering på den.Det kan jo hende at den faktisk ikke er så værst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare en friluftsinteressert student som tilfeldivis kom over denne multifuelen idag på finn.no.!!!Jeg ble medlem av forumet her idag, og tenkte det var en fin mulighet for å spørre om noen hadde prøvd denne.Det er nok bare en tilfeldighet at vi har brukt samme ordene. Jeg er også skeptisk(men fattig). Håper at noen her inne har prøvd eller har bekjentskap med denne brenneren og kan gi en vurering på den.Det kan jo hende at den faktisk ikke er så værst?

kan godt hende at den fungerer greit, "runegutt123" er vel den på forumet som vet mest om primusser og multifuel, så når han er skeptisk bør vel andre være det også. ser man på den måten eieren av multifuel.no markedsførte seg her på frumet sist vil jeg se på det som en desperat handling for å få solgt de han har. Men som sagt har jeg ingen peiling på hvor bra eller evt dårlig den er.

og PS: Velkommen som medlem. mye nyttig å finne her samt gode erfaringer å dele med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje prøvd denne kopien, men har hatt originalen Primus Himalaya Multifuel for ei tid tilbake. Med rensa bensin fungerte denne brukbart, men kanskje ikkje like godt på parafin. Fekk til slutt ein del problem som eg aldri vart kvitt, då det var tydelegvis noko galt med det eksemplaret eg hadde. Ein venn av meg har denne modellen fortsatt og den fungerer bra som reserveprimus, men det er etter å ha fiksa den fleire gonger. Den hadde også ein tendens til å ikkje bli varm nok, samt å brenne i veldige støt. Den nye modellen som overtok, Primus Omnifuel, er forbedra på dette og mange andre punkt. Anbefaler nok heller å gå for den (koster ca 1200 ny).

Ver også obs på at du ikkje kan finjustere effekten på denne modellen, slik du kan på Primus Omnifuel.

Det forundrer meg at det lages ein kopi av denne brennaren (med mindre Primus har lisensiert produksjonen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det var jeg som prøvde meg på et billig salgsfremstøtt her på forumet for en tid tilbake, på veiene av multifuel.no Sorry.

Men for å klarere litt om produktet nå som det er blitt et tema her.

Så er dette ett produkt fra en produsent som lager produkter for flere kjente "merkervarer" rundt omkring i verden. bla KARRIMORE og UNIFLAME.

Jeg selger da et produkt som er det samme som Primus sitt, men med en annen brensel flaske og uten varemerket "primus".

MYE billigere, 1 års garanti, 14 dager full retur rett, samme kvalitet som noe annet.

Så dette er bare bra for alle friluftsbrukere som ønsker seg ett billigere alternativ. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

selmerse: Hva kan du si om pakningene som er i denne brenneren? Eier du både denne kopien og orginalen, Himalaya? Hvor ligger forskjellene? Har du bilder av den mens den er i bruk/gjerne filmklipp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det er gummipakninger på denne brenneren.

Forskjellen på Himalaya omnifuel og Himalaya varifuel er jeg litt usikker på, da jeg ikke har prøvd Omnifuel.

Skal legge ut flere bilder på www.multifuel.no i løpet av uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.