Gå til innhold
  • Bli medlem

Dunjakke?


Jakob

Anbefalte innlegg

Hej Alle.

Er der nogle som har gode erfaringer med dunjakke til vinterfjeldbrug? De skal gerne have en hætte og være ganske varme, men ikke for tunge B)

Kender I en god jakke?

Mvh

Jakob

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken prisklasse og isolasjonsevner er du ute etter? For vinterfjellet er det (ihvertfall for meg) viktigere med slitestyrke enn lav vekt, så det ultimate valget for kalde dager med bruk av dunjakke/parkas i aktivitet vil være noe à la denne: http://www.canada-goose.com/products/viewproduct.aspx?prodid=54&langid=1 fra Canada Goose. Men dette er jo både dyrt og kanskje i varmeste laget. Om du ønsker et isolasjonsplagg for raster og kalde kvelder ville jeg heller gått for noe rimligere (men litt skjørere). Selv kjøpte jeg en SirJoseph-dunjakke for 1200,- på høstsalg i Praha (på hudysport - en Tsjekkisk kjede av typen XXL+Sportsnett-mix). Har sett jakken her hjemme til firedobbel pris 8) . Sjekk ellers Rab (der får du ofte mye for pengene - selv i Norge, nå og da..), TNF (selvfølgelig..er på salg flere steder i disse tider), Fjellräven (synes i hvertfall godt på fjellet i de mer knallfargede variantene), Mountain Hardwear etc. Uansett - TILBUD eller UTENLANDSKJØP er tingen B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker nå Bergans sin du jakke. Den er varm, og har en god hette som du kan ta av for å spare litt volum pg vekt.

Jeg kjøpte den på DNT butikken i OSLO og ga ca 1500 kr for den, noe jeg ser på som billig for en dunjakke. den koster rundt 2000,- ellers.

Jeg har ikke noe å sammenlikne med, men syntes denne er ganske lett og tar liten plass i kompresjonstrekket som følger med(brystlomma vrenges og jakka stappes nedi).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.