Gå til innhold
  • Bli medlem

Trekksele for barn


Dagis

Anbefalte innlegg

Noen som har (helst god) erfaring med slike? Ser Swix har en rumpetaske-versjon til rundt 300,-

Er det noe å satse på? Virket som den kanskje var mest til nedoverski med barnet foran enn bortover med barnet bak.

Blir glad for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker farsan laget en slags kroppssele til lillebroren min når han var 4-5 år. (Ca) Husker ikke annet enn at det fungerte glimrende i flere år. Brorsan ble tauet rundt i fjellheimen, mens jeg gikk bak og var misunnelig... Mener han brukte et hunde-kjørestrikk for å unngå for mye rykk i selen. Har planer om å fikse noe sånt selv nå når sneipen er i ferd med å vokse ut av pulken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det sto en oppskrift i et av de siste numrene av bladet Hytteliv.

Om jeg ikke husker feil var patenten ikke så ulikt et vannski-drag, men med en forgrening ned til skituppene til den som henger bak. Poenget med det siste var visstnok å sikre nevn fart på både over- og underkropp. Selv synes jeg det så litt mystisk ut, men det er selvsagt bare å prøve :cry:

Mvh

Sturlalv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumpetaskeversjonen til Swix har funket veldig bra for meg. Har brukt den til podens første turer i alpinbakken, og ikke minst funker den veldig bra når han blir sliten på bortoverski. Fester ene enden i ryggsekken, så henger han på bak. Mindre slitsomt enn det høres ut. (Gutten er 6 år).

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

hadde en prat med en bekjent i helga om akuratt det her trekksele og han sa det er veldig mye bedre hvis du kjøper strikk og ikke tau,da kan du gå litt mere "på" og ungen kan henge etter uten att det blir så veldig rykkete,det funger veldig mye bedre enn taug som rykker en god del og barne faller oftere så ville nok godt får den som @Helleik Rabbe anbefaler :) (eller kjøper stikk selv og fikse noe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.