Gå til innhold
  • Bli medlem

Blizzard Titan Eight eller Nine ??


Erik

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med å velge mellom disse. Skiene skal brukes til off-piste ved skianlegg og til toppturer av typen Loftet, Dyrhaugstind og alt som er i Sunnmørsalpene. Jeg er 187cm/78 kg og er ute etter ski som ikke er for vanskelige å kjøre med off-piste (Jeg skal ikke skryte på meg å være så vannvittig flink til kjøre ski :) ). Erfaringsmessig blir det mer kjøring på tung vårsnø enn på fersk pudder. Ellers blir set-up'n med Dynafit bindinger og de stiveste støvlene jeg får som passer til dette.

Skal jeg kjøpe Eight eller Nine ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lest en del tester av titan nine og den er vistnok helt overlegen på alt mulig føre. Den vant både testen til friflyt og ultrasport når den ble lansert i 2005. Har ikke fått testet den selv, men sett litt på den i butikken, og den virker knall. Kan maile deg den ultrasport testen på pdf hvis du har en mailadresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Jeg har faktisk bladet liggende hjemme.

Spørsmålet er vel egentlig om ikke Nine passer bedre til tyngre kjørere som liker å kjøre hardt og fort, mens Eight er for de av oss som er litt lettere(?) og som vil ha det mer bedagelig. Altså, hvor går grensen? Hvor mye off-piste bør man ha kjørt for å få glede av Nine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til off-piste og toppturer er bredere ski generelt å anbefale. Bredden hjelper på stabiliteten, for eksempel på vekslende føre og i tung vårsnø. På hardt underlag og is vil Eight kanskje være bedre, men har hørt at Nine skal funke bra som allround-ski, så ville uansett gått for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.