Gå til innhold
  • Bli medlem

Toppturski


wawexels

Anbefalte innlegg

Hei

Er Rossignol B2 et godt alternativ som toppturski? Jeg er ute etter en ski som gjør at nedturen blir morsom samtidig med at den ikke er for bred/tung til å gå oppover. Er med andre ord ikke ute etter en ekstremski, men en god allroundski for toppturbruk. Skal ikke brukes i preparerte løyper.

Jeg vurderer å kjøpe 182 cm ski med Targa G3 bindinger. Jeg er 183 høy og veier ca 63 kg. Er dette et godt alternativ?

(Jeg vurderer å kjøpe brukt. Det er derfor jeg spør spesifikt om denne skien/bindingen)

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

B2 er et godt valg til toppturski, særlig når kjøreren ikke er tyngre enn du og det ikke er "snorkelføre". Da finnes det jo ski med bedre flyteevne, men de fleste slike er tyngre enn B2. G3 Targa er heller ingen "verstingbinding", men gjør helt sikkert susen for deg med din vekt. Kjenner flere som er godt fornøyd med disse, bare pass på at du får med eller kjøper ekstra hælløftere. Om du får en god pris er sikkert ikke dette noe dårlig kjøp. B2 kan fint brukes i bakke også.

Valg av lengde på skia er til en stor del smak og behag, de fleste velger ski som er omtrent kroppslengde. Men jeg har en kompis som er en rimelig dreven toppturkjører, og han har ski som er 15cm kortere enn seg selv, og fornøyd med det, så valg av skilengde er veldig individuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har ikke stor og enorm peiling på dette, men tror B2 eller B3 er knallgode toppturski som det går ann å kombinere med bakkekjøring. Vær obs på at sportslager har "rossignol-dager", noe som betyr 50% rabatt.

Har selv gått lenge å siklet på B3, men må farte rundt på mine slitne gamle ski noen sesonger til.

Uansett, dette er ski du kommer til å bli fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dynastar Legend 4800 er også en ski som passer bra til det formålet. Har den selv, og den er slettes ikke for tung i motbakken. Og selv om det ikke akkurat er noen pudderski, så funker den bra også i løssnøen. Har brukt dem til toppturer også, og er storfornøyd. Bruker Rottefella R8 bindinger med hælløftere også, som er en stor fordel i motbakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.