Gå til innhold
  • Bli medlem

Veien til Spiterstulen


Tom

Anbefalte innlegg

Denne våren har ikke Tom tenkt å vise fjellene noen nåde. De Vestlige Memurutinder skal tas, Hinnotefjellet skal tas, Hellstugubrehestene skal ydmykes og Svellnosbrehesten samt den mest utilgjengelige av Bukkeholstindene skal overvinnes. Kanskje også Ryggehø, Glitter-Rundhø og Vestlige Glittertindoksli.

Men for at dette skal la seg gjøre er jeg avhengig av å få kjørt inn til Spiterstulen. Er det noen som har opplysninger om når veien dit er åpen? Har hørt rykter at den i perioder kan være stengt. Hva er vanlig. Pleier den å være åpen i siste delen av april og første delen av mai?

Som vanlig takknemmelig for svar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg hadde sjekket ut www.spiterstulen.no og kontaktet betjeningen der for å høre når veien er åpen. Såvidt jeg skjønner har de åpent fra 1. mars til 15. okt - og hvis jeg ikke husker helt feil er dette den tid på året du beveger deg i fjellet. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt et godt alternativ, Erik. Ville bare forhøre meg om det er noen som vet hva som er vanlig.

Når det gjelder din lille"frekkhet" om at det er den tiden jeg beveger meg i fjellet, er det bare å svare at dersom du sponser meg kan jeg godt bo i en steinbu på Uradalsbandet året rundt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder din lille"frekkhet" om at det er den tiden jeg beveger meg i fjellet, er det bare å svare at dersom du sponser meg kan jeg godt bo i en steinbu på Uradalsbandet året rundt :wink:

Tom - tror nok ikke jeg er med på å sponse flere innretninger i Jotunheimen. :wink: Du må nok nøye deg en en sponset middag på en DNT-hytte.

Litt synd hyttene er stengt i et par måneder til. Egentlig litt unødvendig (?) for hyttene i Rondane er oppe året rundt. :( Men det skader ikke å bo i telt i mellomtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for at dette skal la seg gjøre er jeg avhengig av å få kjørt inn til Spiterstulen. Er det noen som har opplysninger om når veien dit er åpen? Har hørt rykter at den i perioder kan være stengt. Hva er vanlig. Pleier den å være åpen i siste delen av april og første delen av mai?

Etter hva jeg har hørt pleier veien å være stengt mye av mai. Var der siste helgen i april et år, og da skulle veien stenges rundt 1.mai pga av teleløsningen. Har vært der tidligere i april også, og enkelte ganger har veien allerede da begynt å gå i oppløsning. Men sjekk med Spiterstulen, det skal jeg når tiden for vårskiturer nærmer seg :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så vidt jeg vet er alle hyttene, inkludert selv- og ubetjente, stengt mellom 15. okt. og 15. feb.

Det heiter seg vel at hyttene (sjølvbetjent/ubetjent) er stengt, men vil tru du kjem inn med nøkkel. Det du ikkje er garantert er at der er ved, proviant etc. Dette er slik eg ser det DNT OO sin måte å skremme bort folk som DNT OO meiner ikkje har noko i vinterfjellet å gjere. Ring tilsynet eller DNT OO på førehand viss du har planar om å overnatte i ei "stengt" hytte, det kan jo hende den er barrikadert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.