Gå til innhold
  • Bli medlem

Når kommer Norrøna Nansen-sekkene?


Arket A4

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ny sekk, hadde bestemt meg for Norrøna Synkron 100. Men så sa dem i en eller annen sportsjappe at den modellen er på vei ut, og skal erstattes av en ved navn Nansen 100. På våren en gang. Den nye skal bla være 20 % lettere enn Synkron. Noen som har peiling på når denne slippes?

Trenger den sårt til påsketur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Skal kjøpe meg ny sekk, hadde bestemt meg for Norrøna Synkron 100. Men så sa dem i en eller annen sportsjappe at den modellen er på vei ut, og skal erstattes av en ved navn Nansen 100. På våren en gang.

Dette må jo være en glimrende anledning til å få den gamle modellen til sterk redusert pris...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må jo være en glimrende anledning til å få den gamle modellen til sterk redusert pris...

Jepp. Men den gamle er en ganske så tung sekk da. Var forresten på gamle Skandinavisk Høyfjellsutstyr (nå Anton Sport?)

de sa det, hadde tilogmed katalog på den (som jeg ikke kunne få med).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøpe meg ny sekk, hadde bestemt meg for Norrøna Synkron 100. Men så sa dem i en eller annen sportsjappe at den modellen er på vei ut, og skal erstattes av en ved navn Nansen 100. På våren en gang. Den nye skal bla være 20 % lettere enn Synkron. Noen som har peiling på når denne slippes?

Trenger den sårt til påsketur...

Hva med å kjøpe Bergans?

http://www.bergans.no/sider/start.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Folkens, den nye Nansen 100 sekken veier 3100 gram står det på hjemmesidene til Norrøna. Det er jo langt under 4 kilo. Syncron 100 veide vel ca 4 kg, og det betyr i så fall at Nansen 100 er 22,5 prosent lettere.

Er det noen her som vet om en 100 l sekk som veier under 3100 gram? Hvordan er i så fall slitestyrken på sekkeduken eller bærekomforten der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...
  • 4 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Ooooooog......DER..var de i butikken(e?).

Så på 80- og 100-literne ista. Ikke dumme de. Faktisk utrolig fete. Og lette.

Var visst sånn at Norrøna sendte den første serien til Sverige ifjor, og de fikk helt sjukt mye klager på spennene.Som røyk tvert.

Nu er det fikset. Fett at de tester ut på svenskene først mohahahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nansen 80L og 100L har akkurat kommet i butikkene, fant dem på Intersport Gigant (Lade) i Trondheim i dag.

Testet 100L og min første kommentar er -- wow, for en lett sekk!

Sekken ser ut til å ha bra feste- og kompresjonsmuligheter. For de som vil ha sidelommer kan dette kjøpes til og monteres, men vil tro mange (som meg) klarer seg fint med de to lommene i topplokket (en utenpå, og en inni).

Jeg har aldri prøvd sekk med synkron-systemet til Norrøna før, som ifølge selger hos Intersport er i fjerde generasjon på Nansen 80L og 100L. Fikk prøvd sekken med vekt, en Ajungilak Tyin Winter og to relativt tunge sandsekker, og etter litt justering av rygglengde (jeg har kort rygg i forhold til kroppslengde) kjentes det umiddelbart bra ut, iallefall sammenlignet med min referanse som er en relativt rimelig hel-sport sekk.

Etter ti minutters sysling med sekken i butikken er mitt førsteinntrykk:

- Utrolig lett

- Bra bæresystem som er lett å justere, inkludert bra hoftebelte

- Luftig til å være anatomisk sekk

- Bra detaljer (festemuligheter, kompresjonsmuligheter, rom)

- Får kanskje plass til min Tyin Winter på tvers med stappet sovepose og normal komprimering...(?)

- Litt skeptisk til styrke/holdbarhet på materialer og glidlåser -- blir interessant å se tester

- Regntrekk følger ikke med (skal visstnok være å så vanntett, men...)

- Ikke spesielt billig (3.600 eller så tror jeg de skulle ha for 100L)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hva er vitsen med å kjøpe denne sekken egentlig ?

Det er en mengde andre tilsvarende sekker på markedet. Arcteryx, Gregory og sikkert mange andre, har sekker med tilsvarende spesifikasjoner, og med dokumentert kvalitet. Disse lar seg skaffe fra USA til en vesentlig lavere pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vitsen med å kjøpe denne sekken egentlig ?

Det er en mengde andre tilsvarende sekker på markedet. Arcteryx, Gregory og sikkert mange andre, har sekker med tilsvarende spesifikasjoner, og med dokumentert kvalitet. Disse lar seg skaffe fra USA til en vesentlig lavere pris.

Jepp.. Alt fra utlandet er jo alltid MYE bedre enn norske produkter...

RK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingenting imot å støtte norske produkter, tvert om !

Men jeg skulle gjerne ha sett at de lager like gode produkter som jeg vet de kan - hvis de gidder. I tillegg tar de åger-priser for produktene sine. (kan godt være at butikkene er medskyldig i dette)

Jeg synes at norske produsenter og butikker bør ta innover seg at de faktisk opererer i et globalt marked med reel konkurranse fra utlandet. De har flådd oss lenge nok, og bør slutte med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingenting imot å støtte norske produkter, tvert om !

Men jeg skulle gjerne ha sett at de lager like gode produkter som jeg vet de kan - hvis de gidder. I tillegg tar de åger-priser for produktene sine. (kan godt være at butikkene er medskyldig i dette)

Jeg synes at norske produsenter og butikker bør ta innover seg at de faktisk opererer i et globalt marked med reel konkurranse fra utlandet. De har flådd oss lenge nok, og bør slutte med det.

Har du tenkt over hvor høy lønna di er i forhold til alle andre land??

RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.