Gå til innhold
  • Bli medlem

Historisk viktigste person i Jotunheimen


Tom

Hvem er den viktigste?  

19 stemmer

  1. 1. Hvem er den viktigste?

    • Christen Smith - dansk botaniker som besteg Besshø i 1813
      1
    • Keilhau og Boeck - eventyrere med legendarisk bestigning av Falketind 1820
      7
    • Johannes Flintoe - malte "Seterliv under Skagastølstindene" i 1822
      0
    • Henrik Wergeland - diktet på Sognefjell i 1832
      0
    • Aasmund O. Vinje - dikter som søkte rekreasjon og inspirasjon ved Bygdins vestende
      5
    • Jo Gjende aka Jo Tjøstolvsson Kleppe - guru, storskytter og einstøing ved Gjendesheim
      2
    • Gjendine Slålien - dronning, gjeterpike og guttemagnet ved Gjendebu
      0
    • Theodore Rathbone - bodde med Jo Gjende, drakk varmt reinsblod og badet i Gjende vinterstid
      0
    • General Blackwell - kjøpte Russvatn, men ga det tilbake da den opprinnelige eier angret salget
      0
    • Saddam Hussein - Huleboer med kraftig skjeggvekst som drømte om Jotunheimen, men aldri fikk komme dit
      5


Anbefalte innlegg

Mange har betydd mye i Jotunheimens historie. Hvem er din helt? Hjelp til å dele ut prisen for "Historisk viktigste person i Jotunheimen"!

De alternativene som her foreligger er bare et utvalg av de personer som har fått æren av å være nominert av meg. Dette er pulje 1. Etterhvert kommer pulje 2 og 3.

Deretter vil de to beste fra hver pulje, samt de to beste treerne (måles i prosent, ikke antall stemmer) gå videre til kvartfinale som trekkes av meg, deretter semifinale og finale.

Til slutt har vi kåret HISTORISK VIKTIGSTE PERSON I JOTUNHEIMEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

per,

hvis du leser hovedinnlegget mitt en gang til skjønner du kanskje hva reglene for konkurransen går ut på. Det er tre forskjellige puljer innledningsvis der du skal stemme i alle tre.

Jeg kan vel røpe at Slingsby dukker opp i en av de andre puljene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.