Furguiel Posted July 8 Posted July 8 Hei, Jeg og min firbente venn har tenkt oss ut på en 3 dagers utflukt på Malmveien i Femund; https://ut.no/tur/1111648553/malmveien-historisk-vandrerute/kart#9.69/62.4359/11.8675 I forbindelse med dette har jeg kikket på kartet rundt, og det virker som kildene til drikkevann primært vil komme fra mindre elver/bekker og tjønn. Har noen erfaring med nevnt rute, og tilgang til trygt drikkevann rundt området? Takk på forhånd. Quote
HegeJohnsen Posted August 20 Posted August 20 Sent svar, så mulig du ikke har bruk for å vite dette lenger, men: Vann er stort sett greit å finne langs hele ruta, med unntak av strekningen Lorthølbua - Langen (men det er jo ikke lange biten), og muligens Røros - Marenvollen. Det begynner å bli noen år siden jeg gikk sistnevnte strekning, men kan ikke huske at jeg opplevde det som vanskelig å finne vann. Sommeren i Trøndelag har dessuten ikke vært direkte tørr, så det bør være grei vannføring i bekker og elver. Quote
Recommended Posts