Jump to content

Myggimpregnering av klær

Jon0258Oslo

Recommended Posts

Hei, for å holde myggen på avstand har det tidligere vært anbefalt å bruke Cactuz clothing treatment  på klær men dette produktet ser ikke ut til å være i salg lenger.

Er det noen andre gode råd? Man får jo kjøpt klær som har et tilsvarende middel i stoffet men jeg har allerede mange turklær jeg liker godt som jeg kunne tenkt meg å bruke.
Er det å spraye klærne med Permetrin insektsmiddel et alternativ?

Annonse

Har god erfaring med Simms Bugstopper klær som er satt inn mer Permetrin men klarer ikke å finne noen form for impregneringsspray eller liknende som kan brukes på klær?

Hvilket produkt er det folk sikter til som eventuelt varer gjennom flere vask?

I min erfaring er heller ikke Permetrin så enormt effektivt mot mygg, men har mye mer effekt på flått.

Gabs88 skrev (3 timer siden):

Har god erfaring med Simms Bugstopper klær som er satt inn mer Permetrin men klarer ikke å finne noen form for impregneringsspray eller liknende som kan brukes på klær?

Hvilket produkt er det folk sikter til som eventuelt varer gjennom flere vask?

I min erfaring er heller ikke Permetrin så enormt effektivt mot mygg, men har mye mer effekt på flått.

Finmarksmyggen er i hvert fall ikke spesielt glad i Bugstopper/Bugsaway/InsectShield-bekledning refreshet med enten permetrin eller den Cactuz-varianten de hadde (har?) på apoteket. (Jeg har uansett il noen år til i boden)

Permetrin på spruteflaske funker fint det også. Aldri merket noe på huden når vi har brukt den som finnes på Felleskjøpet.

• Like 1

Snakket med en selger som bl.a. selger permitrinprodukter til Felleskjøpet. Han sa at feks forsvaret hadde brukt vanlig permitrin innsektsspray på uniformer men han ville ikke anbefale det. 

Jon0258Oslo skrev (37 minutter siden):

Snakket med en selger som bl.a. selger permitrinprodukter til Felleskjøpet. Han sa at feks forsvaret hadde brukt vanlig permitrin innsektsspray på uniformer men han ville ikke anbefale det. 

Hva var grunnen til at han ikke ville anbefale det?