Gå til innhold
  • Bli medlem

ferie langt Nord?


Superpus

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å sjekke interessen for å leie hus i Nordnorge?! (Håper det ikke er frekt å legge ut en slik forspørsel her). Huset ligger på en øy(100 innbyggere) med fastlandsforbindelse. Det ligger i fin natur men nær vei. Det er store natur områder på øyen og fiske+jaktmuligheter (rype/elg). Er det stor interesse blandt friluftsfolk til å leie et slikt hus??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg tenkte å sjekke interessen for å leie hus i Nordnorge?! (Håper det ikke er frekt å legge ut en slik forspørsel her). Huset ligger på en øy(100 innbyggere) med fastlandsforbindelse. Det ligger i fin natur men nær vei. Det er store natur områder på øyen og fiske+jaktmuligheter (rype/elg). Er det stor interesse blandt friluftsfolk til å leie et slikt hus??

Ja hvis det er et fint sted. Drømmer om en uke med jakt i nord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Superpus, det er STOR interesse!

Det er heller ikke hverken frekt eller "komærs" iom at du ikke nevner området.

Følger det med jakt/fiskerettigheter, eller er tilgangen grei?

Har du sjekket ut- og innland?

Er området veldig bra, gjør du mye penger og gir mye glede for leietagere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at huset og interiøet er fra 1950 er det vel grenser for hva pris en kan sette på slikt. 2 sov, kjøkken stue og bad med vamekabler. en kan kjøre fra nærmeste by til døren og fra utgang i hagen kommer en rett på fjellet!!!Og kan gå til en liten dal med isbree året rundt, sommeren vet jeg at en del offpist entusiaster bruker fjellet til toppturer.

Det er utrolig kjekt å høre at det er interesse! det er båt på eiendommen og naust..ang fellingstillatelse på Elg vet jeg ikke helt hva som er prosedyren. Til nå har en liten andel av kjøttet kommet i posten fra slektninger... men det er vel mulig å ta kontakt med jaktlaget og endre den ordningen?

Det er alltid litt risiko forbundet med utleie så jeg vet ikke om det blie noe av!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden jeg ikke har bestemt meg for utleie så vil jeg ikke si hvor dette er...men det er muligheter for toppturer uti april/mai iallefall og lite/ingen skedfare. Har ikke drevet med dette selv men har funnet nettsider hvor dette anbefales på det sterkeste..også kajakk paddling rundt øyene uti havgapet skulle vist være fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.