Gå til innhold
  • Bli medlem

Gode skifeller


Anbefalte innlegg

Annonse

Hvis du går mye i småkupert terreng er nok G3 et bra valg. Det er merkbart bedre gli på disse enn Montana. Jeg har byttet ut den teite G3- bøyla med den mest solide fra Montana, så nå er det bare velstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem Coll-tex. De er faktisk veldig gode. Limet er upåklagelig og de sitter i både kaldt og mildt vær. Kjøper du mohair får du i tillegg fantastisk god glid fremover på skia også så da sparer man seg for en god del slit i bakkene :(

Anbefales. Har hatt mine i 7 år og de (begge sidene) er like gode som nye selv om "lim-sida" er blitt litt hårete...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte pomoca i vinter og har brukt de en god del. Limet er kanskje ikke så bra, men jeg har heller ikke noe å sammenlikne med. Selgeren sa at jeg kunne rense de av og til, og legge på nytt lim.

Er det forskjell på feller mht klabbing? Fikk problemer i mild nysnø, det la seg et tykt lag som jeg måtte slå vekk til stadighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har selv Åsness=Colltex?? 50 mm av nylon med beslag bak og strikkestropp om tuppen. Sitter veldig bra. Colltex/montana limen kan holde i flere/mange år - også på ski med smurning (tørrvoks). Men de må ligge med limflatene mot hverandre eller med plastremsen på for ikke å tørke ut.

Kjæresten har et par steingamle 8 år? uten beslag bak, men de sitter stadig ok, men trenger vel snart rensing og ny lim.

Fellene gir efter min oppfatning veldig godt feste (bratt) oppover - også med pulk - slipper stort sett å fiskebein - men ikke noe glid bortover og lugger noe forferdeligt utfor!

Dette er særs ugunstig med pulken, når den kommer i utakt med luggingen og dytter en overende!!

Ved klabbing skulle jeg prøve med universalsmøremidlet mitt: silikonespray.

Hilsen

Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.