Gå til innhold
  • Bli medlem

primus


ingvald

Anbefalte innlegg

Annonse

Coleman Feather?

Nu tror jeg noen blander litt.

Feather er ikke Coleman, så vidt jeg vet, og er gass.

Coleman er stort sett gass eller bensin.

Hvorfor vil du ha multi fuel? Multifuel er ikke noen optimal løsning, fordi det er vanskelig å lage en primus som brenner alle typer drivstoff like bra.

Her i landet har du stort sett tre valg:

1 Gass (fungerer ikke bra i kulde og gir dyrt drivstoff)

2 Miljøbensin, fungerer bra på bensinbrennere og multifuel

3 Parafin/tennveske, best egnet i gammeldagse primuser, av bråketypen, som 111 gammel modell, eller SDtandard 41 osv.

Multifuel er stort sett bensinprimuser med mulighet for å bruke parafin. I telt får du lett parafinos av disse brennerne, noe som er ubehagelig.

Miljøbensin er billig, og trygt i primuser beregnet for bensin (Multifuel og reine bensinprimuser)

For å hjelpe mere, må vi vite mere om hva du skal bruke primussen til.

Skal du fyre på vintern?

Reise utenlands?

osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere.jeg skal bruke den mest sommer og høst på dovrefjell til jakt og fiske .Så tenkte jeg skulle bruke den til matlaging og varme i teltet, håper det er svar nok takk for all hjelp :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Primus Omnifuel har jeg, kjempefornøyd. Bruker den med gass på sommerstid(mest matlagning) og bruker renset miljøbensin(grønn statoilkanne) på vinterstid når det er det å varme teltet som er hovedformålet.

Hatt denne i seks syv år nå og ikke hatt noe problemer med den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matlaging og teltvarme:

Styr unna gass, det blir dyrt å varme telt.

Jeg vil anbefale deg Coleman 442.

Dette er en rein bensinprimus med integrert tank.

Få pakninger, like lett å bruke som gass.

Hvis vekta ikke er så nøye, kan du finne forsvarets 111T. Den veier jo litt (1,5Kg) men fungerer bra på bensin og greit nok på parafin.

Jeg liker ikke primusser med slange. Har svidd av litt for mye ansiktshår på lekasje på sånt.

Etter min mening krever de for mye vedlikehold, og tåler for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coleman Feather?

Nu tror jeg noen blander litt.

Feather er ikke Coleman, så vidt jeg vet, og er gass.

Hva mener du med dette Runegutt. Coleman har så vidt jeg vet en serie som heter Feather. Det er riktignok ikke multifuelbrennere, men bensinbrennere. Coleman 442 har jo tilnavnet Feather. Du har jo solgt disse i bøtter og spann her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.