Gå til innhold
  • Bli medlem

Baikal ij18


Anders K

Anbefalte innlegg

Annonse

Har ikke sett den i Links utgave noen plasser. Selvsagt mulig å bygge om børsa, men da forsvinner hele vitsen med en såpass billig børse.

Har samme børsa selv, en noget eldre type. Står i skapet som reserve nå.

Baikal er gode og driftsikre våpen, tåler en støyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått ei gammel ij18 børse, ser ut som kolben og forskjeftet er ganske mye lysere og av en annen type tre enn de nye jeg har sett annonser på. :lol:

men jeg skyter links. :P

er det noen venstre skyttere her som har prøvd denne børsa og har noen erfaring med den?

hører jo om venstre hente folk som skyter greit med børser som har relativt lite cast off.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv 2 stk baikalbørser. Ei ij 43 sideliggerhagle, kjøpt med links skjefte og ei enkeltskuddsrifle som er bygd på ij 18 hagla. Den er ikke linkstilpasset men på rifleskudd vil en jo bruke siktemidler så en har tid til å komme inn i rett sikteposisjon.

Det jeg har hørt fra noen med børsemakererfaring er at G-sport som ihvertfall tidligere hadde importen av baikal gjorde, er at de tok et vanlig skjefte som var rettest mulig og freste ut litt der kolben går inn i ståldelen av børsa. Slik får de til en liten vridning på skjefte som kan være nok for oss linksskyttere. Er jo en litt falsk links men er jo ei billigbørse. Utløsermekanismen på 43 hagla er ikke snudd så den går egentlig feil vei for oss som står på den sida av geværet. Men tror heller ikke dyrere produsenter har tatt seg bryet med å lage ekte links utsyr.

Er solide gode børser, men litt grovsmidd og noe tyngre er de jo. Rifla jeg har har veldig god treffnøyaktighet. Hadde en avtrekk som var ganske lang men fikk en børsmaker til å korte ned slepet og det gjorde den en del bedre. Avtrekket er noe røffere en på ei fin rifle da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Joa. Men skal man gjøre dette hos en børsemaker, samtidig som man skal kjøpe den ny, og i tillegg kommer prisen på montasjen. Taper man veldig mye penger den dagen den skal selges. Brukt verdi ca 1000-1200kr for våpen med jalla kikkert. Derfor mener jeg man kommer bedre ut med en brukt remington- Howa til ca 3000-3500kr. Taper minimalt ved videre salg, og smeller rett ut av eska uten like store problem med avtrekk som Baikal (spett) 8)

I tillegg bør det være krave patron i brekk våpen, ikke rille. Kjipt når ekstraktor vipper over rillen og patronen sitter dønn i kammeret, og du står midt ut på vidda :D

Og så var det kaliberet da, mye vind avdrift i 5,56 familen i.f.h.t 243win :D

Ja, jeg er mr. negativ med tanke på Baikal. Egner seg best til spiker produksjon :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

jeg har en baikal ij18 links.bedre børse skal man lete lenge etter.bruker den til all småviltjakt.jeg må tilstå at ,hvis jeg ikke hadde hatt en nevenyttig bror.som bygde ny stokk gratis,ville nok ikke dette prosjektet sett dagenslys.litt spesiel historie. stokken ble bygd av bjørk.treet som ble brukt ble hugget på samme plass som jeg senere bygde hus.skryter av at haglestokken er hentet under kjøkkengulvet.mitt tips er at du bygger stokk selv eller får hjelp av noen.seinvokstbjørk fra fjell eller utsatte fjordstrøk duger bra.

LYKKE TIL :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.