Gå til innhold
  • Bli medlem

lett oppakning - noen tips??


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Takker for mange engasjerte og artige tips til vektsparing. Hadde spesielt sans for han som la igjen en sov-i-ro, for i stedet "bytte" den ut med en med flaske whisky. Riktignok har alkohol mange kalorier, men kvalifiserer kanskje ikke til å pakkes ned under rubrikken "nødproviant"?!

Kom forresten på en historie om Børge Ousland. For å slippe å dra på plastfilmbokser (som jo egentlig er ganske lette) i pulken sin på langtur, puttet han filmrullene sine i kondomer. Det går visstnok 12-15 filmruller i en kondom, kjempenyttig å vite, ikke sant? Men kondomene bør vaskes først, er Børges råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Har eitt lite tips for deg som bevegar deg opp til 1200moh. Dasspapir er heilt unødvendig. MÅ du , so finst da eigna mose i dei fleste høgdelag. Padla 14 dagar på Hardangervidda ein sommar , og fann mose som er som dei finaste våt serviettar. (he,he).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hmm, må testes :lol:

Hater å legge igjen toalettpapir i naturen, og er eneste måten jeg "forsøpler". Kaster ikke fra meg sigarettsneiper engang :!:

Men er ikke så dumt å nevne det du bruker ta med. Er ikke vekt-versting, men det å ta med mindre og mindre ting på tur begynner bli ganske deilig! Og her er det alltids noen som kan komme med kommentarer til hva du tar med deg.

Er også enig at naturen ikke burde gjøres så mye annet enn å gå i. Så om man kommer med ideer, kan andre også sjekke om de bra. Som f.eks ikke bruke mose som ligge-underlag! :wink:

Ellers har jeg i det siste kjøpt litt undertøy. Og Brynje må jeg si er noe helt geniale saker. Og som har latt meg kutte ned på mye klær. Og når det kommer til kledsskift, er det lettere å ta med en klype du setter på nesa istedenfor ekstra klær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

var på snøhuletur i helgen, i trøndelag, med tildels ufyselig vær... masse vind, men så kaldt at eg holdt meg tørr...

da viste det seg fort at ekstra ullundertøy var bortkastet,,, hvem vil vel skifte i sånt vær??

noe magisk til å varme tær med derimot...

sov på thermarest, 3cm, følte meg litt kjølig i lavvo (med bunn), men med litt granbar i snøhulen fungerte den fint,,, her skal det tas med at eg sov med ull på, og soveposen hadde komfort-temp på -10C... HelSport Alta, faktisk mindre enn sommerposen min når den er komprimert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.