Gå til innhold
  • Bli medlem

Vårtegn


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

Nå som nyhetene er fulle av snøvær og snørekorder, og klimadebattene går for fullt, så er det også enkelte vårtegn allerede.

Her som jeg bor er det sikreste og aller beste vårtegnet når Tjelden spring på fjæra og nå er den kommet. Hele 14 dager tidligere enn normalt er her oppe på Helgeland. Akkurat dette vårtegnet - lyden av Tjelden, synes jeg er det likeste tegnet på at det våres!

Er det andre som har sett noen vårtegn eller som har noen favoritt-vårtegn kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om det er vårrengjøringen eller helt andre ting Svein har i tankene her... :shock:

Et veldig fint vårtegn, synes jeg, er at det etter hvert begynner å bli mulig å gå normalt i gatene igjen. Man kan løfte hodet, slappe av og lange ut uten å være redd for å gjøre baklengs salto med skru og slå seg halvt i hjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det andre som har sett noen vårtegn eller som har noen favoritt-vårtegn kanskje?

Her i Krsand blir det en stund til våren nå. Har snødd veldig, men i dag "pulket" jeg kajakken på vannet, og padling er jo et vårtegn hele året:

20070227vinterpadling.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det har snødd og vært gråvær i en lengre periode var det endelig meldt klarvær idag, jeg dro tidlig ut til sjøen i håp om det skulle klarne opp, og sannelig så sprakk skylaget etterhvert. Det var så utrolig deilig å se! Og da i tillegg kjenne at sola varmer skikkelig ut på dagen og jeg hører snøen smelte, ja da går det mot vår :D

post-1657-133474452916_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det andre som har sett noen vårtegn eller som har noen favoritt-vårtegn kanskje?

Jepp, første utepilsen på Aker Brygge :D

..........eller når "eimen" av kvinnfolks ulltruser er borte.

Derfra betydningen av ordet Vårkåt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her oppe i nord er det vel helst sola som står for de kraftigste signalene om at våren er i frammarsj. Når jeg må bruke solskjermen i bilen på vei til jobb (ca. kl.06:30), DA er det vår.

Men alikevel er det snøfokk ute. Men ja, sola har begynt å varme :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Du får glede oss med et bilde når den kommer da.. Du har vel skiføre enda du vel... :lol:

Geitfivilen har kommet den :? , skal legge ut et bilde. Har hatt litt problemer med kameraet mitt med tror det er ok igjen nå.

Dårlig med skiføre rundt meg nå :lol: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å kjede dæ. Bind ei flue, test brenneren, luft soveposen, puss fjellskoa, sjekk teltet osv.

Dessuten står turmuligheter i kø sjøl om du he for lite snø til ski, men for mye til sko !?!?!?

Kombinasjonen sko, truger og akebrett går bra..........

Våren er til for å nytes !!

Kombinasjonen truger og svær bikkje bakom er ikkje fult så bra. Lett å tryne når den set labban bakpå truga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er et vårtegn at det er mulig å ha sommerdekk på bilen når man kjører til fjells for å gå på ski?!

Skal til fjells i helga :shock::!:

Skal ligge på fjellet og gå på ski og fiske på isen fra 11. - 20.mai... :?:D:lol:

Regner nok med å se en og annen rødsildre på snaurabbene (vårtegn!), men skiføret forlanger jeg skal holde ut mai :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et par bilder av Geitfivil, kvaliteten er ikke akkurat den beste..men men :!: .

Vel.. nå skjønner jeg ihvertfall hva slags blomst du snakker om :? (Jeg kan intet om blomster heller)

Hadde det vært opp til meg skulle vi stoppet litt nå, en måneds tid, altså en ekstra vårmåned ønskes herved. Kanskje vi får det og i tillegg en måned ekstra til høsten, med den oppvarmingen som pågår? :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg planlegger årets første tur i løpet av helga - med overnatting og på beina. Det blir 4-5 timer hver vei.

Det kaller jeg et vårtegn.

Når skaren bærer St. Hans blir det en sein vår....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.