Gå til innhold
  • Bli medlem

Problemer med Optimus 111


KennethWH

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nylig fått tak i en gammel Optimus 111 som jeg prøver å restaurere. Jeg fant et repkit på nettet, men det virker som det er feil dyse som fulgte med. Jeg får den ikke til å brenne rent. Har forvarmet lenge nok, for når jeg skrur av og på, så kommer det bare gass ut. Men det ser ut som det kommer en liten flamme ved gjengene på dysen når jeg tenner på gassen.

Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i riktig dyse? Fyrer med parafin

Tar også imot tips for å få messingen skinnende ren igjen 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir egentlig alt for varmt til at dette skulle virke, men en dråpe fordelt på gjengene før du skrur inn dysa og det virker. Selv etter at det har herdet lar det seg skru frahverandre igjen.
https://www.biltema.no/bygg/vvs/kjemikalier/vvs-tetning-50-ml-2000031881

Verdt å prøve hvis du ikke får tak i rett dyse greit.

Optimus Delenummer    
2509 2506  Begge nummer er brukt gjennom tidene. dysehull Ø 0,30 mm samme gjenge på mange varianter av optimus.

Har du en annen Optimus parafinbrenner så vil det antagelig gå om hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.