Gå til innhold
  • Bli medlem

Telt eller hengekøye plasser innover Utladalen?


Martin HJ

Anbefalte innlegg

Annonse

Har ikke speidet etter teltplasser når jeg har vært der, men noen spots bør det være.

Det er mye stor stein som har trillet ned fjellsidene som gjør det vanskelig enkelte steder.. Noen steder der det er flatt steinfritt og fremkommelig, er det dyrket (hvis de slår fortsatt). Det er veldig fint der ene fossen kommer ned fra nord, men konstant bråk og vanntåke gjør det nok kjølig og rått. Det handler også om å være på riktig side på elva når det dukker opp en plass, dvs at begge er på samme side. Kanskje platået på venstre side like etter Hyljefossen er en god mulighet, eller nede ved elva rett før.

For å få parkert på oppmerket plass ved Hjelle, må du enten være tidlig ute, eller etter alle har dratt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har noe i mot å gå ~5 kilometer lenger og i motbakke, så er det flust av herlige teltplasser opp fjellet ovenfor fleskenoshaugane (mot Skogadalsbøen). Her har jeg hatt en av mine beste telt-spots :)

IMG_2988.thumb.jpg.5b699500e7cadc5173a50a001d40bda4.jpg

IMG_2999.thumb.JPG.5de91f574a4d34fa979bc53ec72e0c18.JPG

 

Ellers kan jeg ikke huske å ha sett veldig mange åpenbare gode teltplasser nære Vettifossen, men man finner nok noe. Med hengekøye har du mange muligheter.

Endret av sneakyowl
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser på Google Maps så finnes det en god del jorder ved nabogården til Vetti Gard. Som er langt mindre traffikert enn Vetti gard.

 

image.thumb.png.c121289b0529d4a06832755270170b86.png

 

Hvis du setter opp telt i det området så er det ingen som ser det.

 

Og når du kommer opp til Vettismorki og toppen av Vettisfossen så åpner landskapet seg veldig godt opp og det er helt uproblematisk å finne et egnet sted.

Endret av Gabs88
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.