Gå til innhold
  • Bli medlem

Rutevalg fra Kautokeino el. Reisajavri mot Kilpisjarvi.


LarsEL

Anbefalte innlegg

Hei.

Før jeg går i gang med å bestille en masse kart etc. så tenkte jeg å stille spørsmålet her. Jeg planlegger en lengre tur neste år. Fra Lakselv til Sulitjelma. Så kunne jeg tenke meg å gå litt utenfor den "vanlige ruten". I tillegg ser jeg at jeg er nødt til å korte turen noe tidsmessig og dermed ser jeg på muligheten for å gå mer eller mindre rett vestover fra enten Kautokeino eller Reisajavri mot Kilpisjarvi. 

De elektroniske kartene jeg har forsøkt meg med viser et relativt godt utbygd nett av stier vestover fra begge disse stedene, men kartdetaljene er særs sparsomme når man tar med denne skalken av Finland. 

Sånn på grovplanleggingsnivå så er alle "snarveier" som leder frem mot enten Meekonjarvi, Kuonjarjoki eller Saarijarvi interesseante. Dersom det ikke er noe særlig med slike stier hadde det også vært interessant å høre fra noen som har gått ruten på ren kartorientering og hvordan terrenget er å gå i den ruten som du/dere gikk. 

Med vennlig hilsen

Lars

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.