Gå til innhold
  • Bli medlem

"Alene på vidda"-følelse uten å gå langt?


Kontorstol

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har fått problemer med et kne, og det blir nok ikke langtur med tung oppakning på en god stund (et par år kanskje), men jeg ønsker likevel å få tatt en tur på "vidda" i løpet av sommeren. Er det noen steder der jeg kan få følelsen (og fisken) uten å gå mer enn (maks) et par timer per dag?

Jeg ser for meg en 3-4 dagers, gjerne med telting og fisking langs et par gode vann. 

På forhånd takk for tips! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Använd Neopren skydd eller tunnare skydd de hjälper om du ej har tex lösa broskbitar eller långt gången Artros.

Gå till Fysio och få ett träningsprogram det blir mkt bättre med daglig tränig på någon månad,

samt minska på vikten på packningen.Ska gå att komma ner mot 15 kg för 4 d inkl fiske utr.

Kommer ej ihåg namnet nu men mellan Dyranut och Sandhaug lite före en större bro fanns det bilväg med en större parkering och fiskevatten nära leden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Kontorstol said:

Takk for svar. Jeg har gått til fysio for opptrening i 15 måneder allerede 😊

Hei, jeg har en kneskade selv. Min løsning på nøyaktig dette problemet har vert Packraft. Hvis du feks har med deg en Anfibio Rebel 2k Packraft (2kg) + Åre + Redningsvest så kan totalvekten havne under 3.5 kg.

 

Det gir deg muligheten til å komme deg raskt til mange steder hvor man skjelden møter folk. Da kan du for eksempel gå en time, komme til et vann, ta ut packraften, padle en time, pakke den ned, gå en time, komme til et nytt vann, padle en time. Du har også muligheten til å feste packraften til sekken slik at det å gå inn og ut av packraft blir så enkelt som å ta av og på en ryggsekk. (I stedet for å pakke den sammen)

 

Packraft gir deg muligheten til å ta turer og ruter som andre ikke tar, og noen av mine favoritt turer med packraft er turer som det gjerne tar 3 timer å gå, men jeg kan komme meg til samme sted med packraft i løpet av 60-90 minutter. Samt at all tid i packraft er tid man ikke belaster kneet.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dovre og sunndalsfjella nasjonalpark og omegn.

Utgangspunktet er Aursjøveien. Gå til Reinsvassbu, 5.5km, og videller rundt Aursjøen. Finner mange fine vann. Nesten ingen går i området forruten toppene. Sjeldent jeg møter folk på stiene.

Mye steinur over 1200moh. Gress nede i dalene.

Greit med fisk. Ikke sagnomsust. Blir sen snøsmelting i dalen ved Reinsvassbu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annet tips er sandgrovbotnen, Mardølas kilder. Går bilvei inn, og det er korte distanser mellom vannene. Omtrent ingen folk i fjellet så snart du kommer et stykke unna veien.

Hen fjellstyre har flere åpne buer i området. Fleskevassbu, Grytilbua, og Haudukhytta er tre flotte krypinn hvis regnet blir plagsomt. 
 

885F9E60-5493-41B9-818E-622483EAE132.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.