Gå til innhold
  • Bli medlem

Ryggsekk reimer.. Faste eller myke?


Anbefalte innlegg

Det er er så mange variabler når det kommer til det å finne en god og tilpasset sekk, men hva er ønskelig ift reimene. Står selv mellom to, mer eller mindre identiske sekker. Hvor reimene på den ene er mykere og føles noe mer komfortable, men og samtidig litt mindre padding og bittelitt løsere. Reimene på den andre sekken er fastere, mer solide men da også litt hardere over skuldrene. 

Er det noen her som har erfaring rundt dette? Vil reimene forme seg over tid, eller vil de forbli som de er? 
 

Med andre ord, har en sekk "break in time"? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De går seg normalt til, men her ville jeg også prioritert ifht hvor tungt sekken skal belastes. Jeg har 2 store sekker der den ene gjerne bruke til de tyngste lastene på 25-40 kg. Denner har bredere og stivere reimer enn den andre. Den andre brukes mye på langtur, har smalere reimer, men benyttes sjelden over 25 kg. 

Felles for begge er at med mindre det er "ekstremtungt" så ligger ikke reimene NED på skulderne, De ligger inntil foran. Vekten bærer jeg så og si alltid på hoftekammen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjoh!? Kanskje det er som med bilsete. De mjyke (franske, USA?) føles behagelige til start, men på langkjøring blir den faste (tyske?)  best ??

Utforming og effekttiviteten av hofterem kan være vel så viktig.

Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.