Gå til innhold
  • Bli medlem

Haven tent


skoging

Anbefalte innlegg

Annonse

En kompis hadde Haven xl, røk og han traff bakken med ett smell første natta (jeg var det og hørte smellet). Dette var Heaven nr 2 for han, den første gikk opp i snømennene, også første natta. Personlig ville jeg kjøpt Amok om  jeg skulle hatt noe i den «kategorien», eller en bridge hammock fra Dutchware. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et eksemplar (etter feilslått gave til familiemedlem), som jeg vurderer å ta med på orrleik ila uka. Ikke prøvd annet enn en sjekk på verandaen. Det har noen detaljer, som lukter vell mye kinaprodusert, som har gjort meg litt usikker. Så litt kjedelig å høre her i tråden, at sømmer og slikt ryker lett. Hadde ikke kjøpt det nå. Litt for tungt og etter min smak. Men det som kan være en fordel, er oppsett på bakken i tillegg til hengefunksjon. Men tviler på at det tåler ruskevær så godt da.

(PS! Kanskje ikke helt tingen å ha med på orrleik...hengende og dingle som en " blå klut")

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Myriameter said:

Har et eksemplar (etter feilslått gave til familiemedlem), som jeg vurderer å ta med på orrleik ila uka. Ikke prøvd annet enn en sjekk på verandaen. Det har noen detaljer, som lukter vell mye kinaprodusert, som har gjort meg litt usikker. Så litt kjedelig å høre her i tråden, at sømmer og slikt ryker lett. Hadde ikke kjøpt det nå. Litt for tungt og etter min smak. Men det som kan være en fordel, er oppsett på bakken i tillegg til hengefunksjon. Men tviler på at det tåler ruskevær så godt da.

(PS! Kanskje ikke helt tingen å ha med på orrleik...hengende og dingle som en " blå klut")

Min tanke er at problemet ligger i en kombinasjon av dårlig søm og et design som fører til at det blir unødig mye spenn på steder der det ikke bør være. Tauet som danner «rammen» for køya burde aldri vært sydd sammen med selve duken mellom stengene og feste til stroppene. Dårlig søm i samme området nær feste til stropp gjorde også til at køya traff bakken med et smell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Har hatt min XL versjon i et år nå. Bruker den så mye jeg kan når vekten ikke spiller noen rolle og at det er trær der. Har aldri sovet så godt som i Haven, opplever den også som at det er god kvalitet. Glad jeg valgte XL, for da er det god plass både til meg å utstyr. Bruker også et ekstra Tarp over hele for å sikre sekk osv mot regn. Ligger helst på siden, og det fungerer gull. Eneste jeg ikke er fornøyd med er glidelåsen til myggnettingen. Den er litt hard, samt at det er bare en hempe så man ikke kan velge hvem side man åpner nettet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var borti et slikt et, tror det var et designet for 3 personer. Det er tungt og tungvint å sette opp. Det å finne 3 solide trær i passelig avstand for så å finne riktig høyde på alle stropper samt riktig lengde kan være en skikkelig prøvelse.

 

Men det var jo veldig koselig når det først var satt opp.

 

For min del så blir dette et slags kosetelt/basecamp telt, hvis du skal være samme sted 3-7 dager i strekk så er det et veldig fint telt å ha tilgjengelig. Spesielt på for eksempel en kanotur der vekten ikke er så nøye. Og det er jo morro for både barn og voksne.

 

Men jeg regner det nesten ikke som er telt i det hele tatt, det blir mer et sted man kan ligge å kose seg så sover man i et ekte telt.

 

Amok Draumr derimot er mye enklere å finne plass til og ser ut til å fungere enormt bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.